Nog een spel idee

• Tineke

Jullie merken het al, ik heb zin om wat nieuwe oyyeuije denkt dat anderen hem niet kiezen, om de winkans groter te maken, maar je moet de naam dan wel echt leuk vinden. En ook is het weer zo dat meerderen misschien de keus maken veilig te spelen en een leuke naam kiezen waarvan ze denken dat een ander hem niet kiest. Dus is het ook zaak op je intuitie te vertrouwen.

Het is dan handig als we uit de bijvoorbeeld 30 namen om uit de kiezen, kan ook een ander aantal zijn om het spel moeilijker te maken, veel variatie aanbrengen, zodat het ook echt moeilijk kiezen is.

Je hebt gewonnen als je de enige bent die een naam gekozen heeft. We gaan er dan vanuit dat we eerlijk spelen en niet een naam kiezen die we niet mooi vinden om te winnen.

• Tineke

Geen idee hoe het kan maar hierboven is er iets raars gebeurt met het bericht. En ik weet niet hoe te wissen.

Het nieuwe spel idee is.

We maken een blok van bijvoorbeeld 30 namen. Iedereen kiest daar een naam uit die hij leuk vind, maar we weten het niet van elkaar. We kunnen dit in een prive bericht zenden naar de organisator. je hebt gewonnen als je de enige bent met een naam. Maar het is wel vereist dat je de naam echt eerlijk leuk vind.

Wel kun je het slim spelen door bijvoorbeeld een leuke naam te kiezen waarvan je verwacht dat anderen die niet kiezen.

Regels kunnen dan zijn dat er niet meer dan 15 mensen meedoen.

• Olle

Klinkt leuk. Hoe stellen we de basislijst van 30 namen samen? Kies jij er 30 of sturen we eerst per pb 3 namen naar jou bijv? Zodat we ook niet van elkaar zien wie welke naam heeft ingestuurd?

• Tineke

Ik dacht een lijst samen te stellen van 30 namen, kan ook minder om het spel moeilijker te maken, met bijvoorbeeld een boel namen die hier op het forum populair zijn, zodat we ook zeker weten dat er namen tussen zitten die echt leuk gevonden worden en wat verschillende soorten namen daar nog bij.

Ik hoef het overigens niet perse zelf te organiseren een ander mag het ook doen..

• Tineke

Als er in dat blok van 30 geen 1 naam staat die je mooi vindt, dan kun je dus niet mee doen, en als het er slechts eentje is die je leuk vindt, maar waarvan je denkt dat anderen die ook gekozen hebben, kun je de gok wagen, en daarmee het spel ingaan.

Want we weten niet van elkaar welke we kiezen, het kan zijn dat iedereen denkt veilig te spelen met een andere naam, maar het kan ook zijn dat er uiteindelijk iemand wint met de naam waarvan iedereen dacht die kies ik maar niet, want die hebben anderen al.

Vereiste is wel, dat je de naam echt leuk vindt.

Dus als je twee namen leuk vindt, dan kies je de naam waarvan je verwacht dat anderen hem niet gekozen hebben.

• Lieve!

Leuk!

Daar zal ik wel aan mee doen :)

• Millie

Ik wil graag meedoen, maar begrijp het concept niet zo goed…

• Persansept

klinkt leuk!

• Tineke

Millie, er worden bijvoorbeeld 30 meisjesnamen geplaatst. Uit die namen kies je een naam die je leuk vindt. De opzet van het spel is dat je probeert te winnen, en je wint als je de enige bent die een naam gekozen heeft. Er doen dan bijvoorbeeld 15 mensen mee, die sturen in een persoonlijk bericht allemaal een naam die ze leuk vinden naar de organisator van het spel. Als blijkt dat je de enige bent die een naam gekozen hebt, dan heb je gewonnen.

Als er in de geselecteerde 30 namen geen 1 naam staat die je leuk vindt, dan kun je niet mee doen. De bedoeling is wel dat we echt eerlijk een naam kiezen die we leuk vinden.

Jula Evi Marenthe Silke

Je kiest dan bijvoorbeeld uit dit rijtje een naam die je echt leuk vindt, en waarvan je denkt dat een ander hem niet kiest, want je wilt natuurlijk winnen.

Het kan dan zijn dat je Jula het leukste vind maar denkt ik zet toch in op Silke want die vind ik ook leuk, en die kiezen anderen misschien minder snel waardoor de winkans groter is.

Maar het kan dan ookw eer zijn dat eidereen op Silke inzet, omdat men denkt dat Jula meer gekozen wordt. Je moet je intuitie gebruiken,

De leuke naam die je kiest, moet je dus echt serieus leuk vinden, maar het hoeft niet perse de naam te zijn die je de allerleukste vindt. Maar onder leuk verstaan we wel, een naam die je eventueel voor je kind zou kunnen kiezen.

De samengestelde namen zullen uiteraard wel bestaan uit namen waarvan we weten dat ze populair zijn op het prikbord, met wat ander soortige namen erbij.

En misschien is het als we zeggen er doen 15 mensen mee, beter om bijvoorbeeld 20 namen te kiezen, om het spel spannend te houden.

• Millie

Oke leuk!