Finn

• Millie

Ik gisteren tegen mijn vriend: “Ik ben eigenlijk heel hard aan het twijfelen over de jongensnaam die we in onze gedachten hadden?”

Hij: “Ben je daar weer mee bezig?”

Ik: “Wat vind je van Finn?”

Hij: “Wat? Finn is toch een meisjesnaam?”

Ik heb hem dan uitgelegd dat de jongensnaam zeker in de top 30 staat van meest gekozen jongensnamen in 2012, maar hij leek nog niet overtuigd.

Wat vinden jullie: klinkt Finn meisjesachtig?

• Lola

Ik vind Finn best leuk voor een meisje, maar net omdat het zo'n stoere naam is (voor een meisje dan toch). Maar ik denk dat de meerderheid van de mensen toch echt zal aannemen dat Finn een jongen is.

• Madelief mv 1

Ik ken 2 hele leuke Finn's… jongetjes dus! Leuk hoor!

• cdm

ik vind finn niet een leuke naam. moet heel erg aan een inwoner van finland denken. om die reden vind ik noor ook niet geslaagd. je noemt je kind toch ook niet deen of zweed of ier?

sorry voor alle mensen die finn wel leuk vinden en/of hun kind zo genoemd hebben hoor maar zo voelt die naam voor mij

• Hili

Ik vind Finn een hele leuke en stoere naam voor een jongen. Ik zie geen meisje bij Finn.

• Marieke72

cdm Schreef:

——————————————————-

> ik vind finn niet een leuke naam. moet heel erg

> aan een inwoner van finland denken. om die reden

> vind ik noor ook niet geslaagd. je noemt je kind

> toch ook niet deen of zweed of ier?

>

> sorry voor alle mensen die finn wel leuk vinden

> en/of hun kind zo genoemd hebben hoor maar zo

> voelt die naam voor mij

Ik heb die associatie helemaal niet, vooral niet met Noor.

Ik vind Finn een erg leuke naam maar dan alleen voor een jongen.

• Nannoniem

Haha die kijkt zeker CSI op maandagavond!!!

• Olle

Grr, zo irritant wanneer mensen zich totaal niet hebben verdiept in welke namen de afgelopen jaren populair geworden zijn en zodoende de naam Finn niet kennen. Echt een jongensnaam hoor! En voor een meisje kán het wel, maar ik denk dat veel mensen andersom zouden reageren: “Finn? Dat is toch een jongensnaam?”

Ik moet hier ook met de statistieken van 2012 erbij komen om te overtuigen dat bepaalde namen anno nu toch echt wel “normaal”

zijn en niet meer vreemd (zoals dat in 1992 wellicht nog wel apart was)

• Marieke72

Sommige mensen gaan niet van feiten uit, maar van meningen.

Ook al zou Finn een unisex naam zijn, toch vind ik hem voor een jongen leuker, ook anno 2013.

• Phebe

Ik vind het een jongens naam.