hoe kiezen naam tweeling

• Eponine

En waarom dan bijvoorbeeld Noor en Saar wel, wat is daar anders aan dan Joost en Tom?

Omdat ze niet hetzelfde aantal letters of dezelfde opbouw hebben?

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, want ik geloof dat ik je denkwijze niet helemaal snap.

• Lizzy27

Ik zou in eerste instantie kiezen voor 2 namen die ik het mooist vind.

Wat ik wel leuk vind is dat de namen hetzelfde letterbeeld hebben, zonder daarbij jut en jul te zijn; bijv elk evenveel letters, of eenzelfde eindklank, of allebei . Vb: Lucas en Jonas.

• Jorsum

Ik zou voor een tweeling namen kiezen die als combinatie mooi klinken maar die ook zeker eenzelfde kenmerk in zich hebben. Bijvoorbeeld, zelfde eindletter, zelfde aantal letters of lettergrepen, zelfde betekenis of zelfde categorie.

Zelfde beginletter vind ik vaak niet zo'n succes.

• Kaat

Ik zou kiezen voor de twee namen die ik het mooist vind, dat vind ik veel belangrijker dan dat het samen een mooi setje is. “We noemen onze dochters Roos en Saar omdat ze een tweeling zijn en dat qua letterbeeld mooier staat, hoewel we Josefien een mooiere naam vinden dan Saar” (ik noem naar wat hè), dat zou ik echt een rare redenatie vinden!

• cdm

ik zou natuurljk geen naam geven die ik niet mooi vind. het gaat om twee namen die je en mooi vindt en die gied bij elkaar passen.

stel roos en saar. stel je vindt saar niet mooi dan kan je zoeken naar n alternatief die je wel mooi vindt bv roos en laar of roos en kaat. sls je daar nirt uitkomt begin je overnieuwyn als josefien de naam is zoek je daar ietsbij

• Kaat

Nou dat zou ik dus niet doen. Ik zou geen namen “bij elkaar” zoeken, ik zou de twee mooiste namen geven, of die nu bij elkaar passen of niet (hoewel het ook weer niet jut en jul moet zijn, en de namen waar je van houdt toch vaak ongeveer dezelfde stijl (maar niet perse lengte of opbouw!!!) zijn). Zo zou ik het doen, en dat vroeg je ook, hoe wij zouden kiezen. :)

• cdm

ja klopt dat vroeg ik ook hihi

wel leuk om te lezen hie jullie kiezen.

eigenlijk ben ik in mn hoofd bedt vaak tweelingcombis aan t maken.

voor nu vind ik samuel en joshua erg mooi samen

• Millie

Eens met jou, Emmy.

• Marieke72

cdm Schreef:

——————————————————-

> ik zou zelf wel kunnen gaan voor

>

> levi en lois

> ::obrandon en brenda

> noor en saar

> rona en mila

Ik mag hopen dat je nu een vergissing hebt gemaakt…..

• Marieke72

Samuel en Joshua vind ik ook een mooie combinatie. Qua letterbeeld, qua stijl.

Mijn zussen zijn tweeling en mijn ouders hebben bewust voor 2 namen gekozen die qua stijl, qua beginletter anders zijn. Het is geen logische combinatie. Maar ach, alles krijgt vanzelf logica dus ik heb daar nooit zo bij stil gestaan.

Mijn smaak is nu eenmaal kort, stoer, Nederlands dus ik zou persoonlijk twee namen uit die stijl kiezen en dan beslist niet dezelfde voorletter. Dat heb ik zelfs bij onze drie kinderen los van elkaar niet gedaan.