Discussie over Viggo en uitspraak

• Madelief mv 1

Hoe spreken jullie deze uit? Op een forum hebben we een “discussie” over hoe je hem uitspreekt…

Evenals Vigo en Figo! :)

Wie verlost ons :)

• Eponine

Alle namen spreek ik uit zoals je ze schrijft.

Vig-go, Vie-go en Fie-go.

• Madelief mv 1

Met een G van Goed?

Of Good?

Of de franse “G”?

Ja ja het is echt ingewikkeld…

Al geef ik jou gelijk, want dat was mijn reactie dus precies zo… met de G van Goed… harde G dus.

• Lieve!

In eerste instantie zou ik echt Vihgo zeggen. Dat is namelijk wat er staat, een dubbele consonant zorgt voor een korte vocaal. Willemijn is ook met een ih, vanwege de dubbel ll. Stond er Wilemijn dan was de uitspraak Wielemijn

Maar veel ouders zullen Viego zeggen, de uitspraak van Vigo.

Beide g's kunnen. Dat is gewoon wat je zelf wilt.

• Blue

Het ligt eraan wat je wilt.

Hier de Zweedse uitspraak van de naam Viggo

Maar zoals met veel Scandinavische namen, wordt hij in Nederland over het algemeen toch iets anders uitgesproken.

Dat hij met dubbel -gg- wordt geschreven heeft met de Scandinavische talen te maken. De Nederlandse spellingsregels zijn hier niet op van toepassing.

Maar je kunt de schrijfwijze natuurlijk eventueel vernederlandsen (Vigo), als je dat zou willen.

Figo is een Braziliaanse achternaam. Ik weet even niet zo snel de betekenis ervan

• Phebe

Viego met een zachte g.

• Ela

Ik zou Viggo uitspreken als Viehgo, met ‘go’ zoals het Engelse woord ‘go’. Ongeveer zoals in de link van Blue.

Vigo en Figo zien er voor mij uit als Nederlandse variaties en zou ik uitspreken als Viego en Fiego (beiden met harde G).

• Eponine

Met de G van goed! :)

• Marieke72

Ik spreek het uit op zijn NL en zoals het er staat.

Met een harde G

Viggo = Viggo

Vigo = Viego.

• Jorsum

Viggo spreek ik uit met een korte -i en harde -g

Vigo spreek ik uit met een lange -i en een harde -g

Figo spreek ik uit met een lange -i en een zachte -g (als in de voetballer)