Cedy

• Phebe

Ik was net op zoek naar namen voor een ander topic toen ik de naam Cedy tegen kwam.

Voor mij is die nieuw en ik vind hem erg mooi voor een meisje!

Nu kan ik er niet zo veel over vinden alleen dat het aan jongens en meisjes word gegeven maar land van herkomst of een betekeins kan ik niet vinden.

Ik spreek de naam uit als Seedie.

• Marloes mv C+R

Ik kijk er raar tegenaan, dat komt ws. door Ceder (welke ook aan meiden wordt gegeven ;)), ik zou de naam eerder spellen als Sadie :).

Dan vind ik hem wel leuk.

• Nahariya

Sadie (zelfde uitspraak) vind ik leuk. Cedy niet, ik vind deze schrijfwijze niet mooi.

• Blue

Hier de herkomst en betekenis van de jongensnaam Cedy.

Deze uitleg lijkt me betrouwbaar en logisch

• Phebe

Mm Sadie vind ik dan weer niet zo. En ik zal deze naam uitspreken als Saadie

Blue bedankt voor de link, leuk betekenis.

• Avalon

Cedy is het echt niet voor mij. Doet me teveel denken aan Cindy wb schrijfwijze.

Klank wel aardig maar dan als Sadie geschreven. Wat me dan helaas weer aan sadist doet denken…

En toen ik de naam zag staan hoorde ik in mijn hoofd: Ceedie van jou, ceedie van mij, ceedie van ons allebei, maar gekregen van mijn moeder… :D

• Tes.

Ik ken het alleen als meisjesnaam en met de spelling Sadie.

Dan vind ik het een hele mooie naam. Cedy ziet er voor mij uit als een ‘gekke’ schrijfwijze van Sadie.

Ik ken ook een Sadie, daarom zal ik het nooit als Saadie uitspreken, dat heb ik nog niet gehoord.

• -Emmy-

Lijkt me een andere schrijfwijze van Sadie.

Maar ik vind Cedy wel mooier staan :) En duidelijker ook, eigenlijk.

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Cedy

• Phebe

Ik vind de Cedy ook mooier geschreven als Sadie.

• Millie

Ik vind de schrijfwijze precies niet zo mooi. Uitspraak wel.