Populairste namen

• LoLo

Heeft iemand een idee wat de populairste namen ter wereld zijn, die dus veel voorkomen in toplijstjes per land?

Ik zat te denken aan Thomas, Daniel, Emma, Lucas…

• Marieke72

Deze namen komen niet over de hele wereld voor dus ik denk deze namen juist niet.

Ik denk dat de meest voorkomende naam ter wereld Mohammed is (of een variant hierop), Fatima, Maria etc.

• LoLo

Ja dat denk ik ook wel, maar zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Ik bedoel denk ik meer het westen dan, Europa, Amerika, Australië.

• Maren

Misschien horen Sara en Anna er ook bij.

• Olle

Ik denk dat de meestvoorkomende naam ter wereld een niet-westerse naam is, een Chinese of Arabische naam waarschijnlijk. We hebben in het westen enorm veel keuze. In andere culturen zijn de mogelijkheden beperkter en is het aantal namen waaruit gekozen wordt een stuk kleiner.

De meest voorkomende westerse naam is denk ik een afgeleide van Johannes: Jan, John, Jean etc.

• Nahariya

Die vraag heb ik niet zo lang geleden ook gesteld, daar kwam uit dat het waarschijnlijk Maria en Sara is voor meisjes. De meest voorkomende jongensnaam is een keer onderzocht, dat bleek Mohamed (en andere schrijfwijzes).

http://namen.startpagina.nl/prikbord/read.php?2727,16226886,16226886#msg-16226886

• Mirel

Ik hoorde laatst dat Sara/ Sarah de populairste naam op de wereld is. Deze wordt in zowel arabische landen, Amerika en Europa gebruikt.

De jongensnaam weet ik eigenlijk niet meer. Ik denk Mohammed.