jongensnaam Lode

• mama

Hallo,

Wat vinden jullie van de naam ‘Lode’ voor een jongen? Of toch ‘Rijk’, maar dat wil mijn lief niet.

Groetje

• Marieke72

Voor mij is dat een redelijk nieuwe naam en ik vind hem echt vreselijk. Het valt me op dat veel mensen er zo dol op zijn, maar ik vind hem een erg negatieve klank hebben en ik vind hem zwaar en lompig. Rijk vind ik ook niet mooi, ook te zwaar en het woord rijk helpt daar ook niet aan mee.

Ik vind dan Ties of Jesse (vallend in dezelfde categorie namen) veel vrolijker.

• Maren

Ik vind Lode niet zo. Lodewijk vind ik veel mooier! Rijk vind ik iets leuker dan Lode.

• -Emmy-

Leuk! Veel mooier dan Rijk :)

Vind het wel wat als ‘dode’ klinken…

Misschien nog ideetjes:

Abel, Art / Ard, Arjo, Arne, Arthur, Axel, Ben, Boet, Bor, Bram, Broes, Deen, Diede, Ebbe, Emiel, Epke, Ewout, Faas, Fabe, Falco, Feike, Filip, PGiel, Gijs, Goof, Goos, Guus, Harm, Heije, Hein, Hessel, Hidde, Hielke / Hylke, Hille, Hugo, Huub, Ibbe, Ids, IJze, Ingmar, Ivo, Jelt, Jibbe, Job, Joep, Joes, Joost, Joppe, Jort, Jorrit, Jos, Julius, Jur, Jurre, Juul, Kees, Kobe, Koen / Coen, Krijn, Lander, Laurens, Laurits, Leon, Lev, Lex, Lino, Loek, Loet, Lukas / Lucas, Luuk, Maarten, Maas, Mart, Mas, Maurits, Max, Mees, Meine, Mel, Melle, Mels, Menno, Ment, Micha, Mick, Moos, Nathan, Naud, Niek, Nijs, Noek, Okke / Ocke, Ole, Olle, Onne, Onno, Oscar / Oskar, Otto, Peer, Pelle, Pepijn, Philip, Pieter, Pim, Pijke, Quirijn, Raf, Ralf, Reen, Reijer, Rein, Reinoud, Remco, Rens, Riemer, Rienk, Rink, Rinke, Rinze, Robbe, Roel, Roemer, Ruben, Rudolf, Rutger, Ruud, Sam, Seb, Sebas, Sef / Zef, Seeger, Sem, Sen, Sibolt, Sieb, Siem, Sietse, Sil, Simon, Sjoerd, Sjors, Stan, Stef, Sten, Teije, Teun, Tibalt, Tibbe, Tiemen, Ties, Tijl, Tijn, Tijs, Tom, Tjeu, Tuur, Twan, Vasco, Vic, Victor / Viktor, Walt, Ward, Werner, Wes, Wessel, Wietse, Willem, Wim, Wisse, Wout / Woud, Wubbo, Ype, Yme

• Sarah

Ik vind Lode een mooie naam! Inderdaad wel wat serieus, maar dat vind ik juist wel wat hebben. Als je hem toch te zwaar vind dan is de naam Ole uit Emmy's rijtje misschien een wat vrolijkere naam die er toch een beetje op lijkt? Rijk vind ik een stuk minder.

• Phlox

Leuk juist! Mooie klassieke klank, vind ik. Zou misschien een officiële naam Lodewijk doen, en dan Lode als roepnaam.

• Phlox

Ik vind Ties en Jesse heel anders juist, totaal ander soort naam voor mij.

• Millie

Beetje ouderwets, toch voor hier in Vlaanderen.

Maar Rijk vind ik ook niets, omdat ik aan het woord moet denken en niet aan een naam.

• Olle

Ik vind zowel Lode als Rijk leuke namen!

• Avalon

Lodewijk vind ik erg mooi, Lode kan maar vind ik niet super. Lude al beter.

Rijk vind ik overigens erg hard klinken en daardoor niet mooi.

Wat vinden jullie van Kobe ?

groet, Avalon