En nu???

• Fleurie

Even jullie hulp hard nodig.

Ik ben zelf zwanger van een meisje en we hebben eigenlijk maar 1 naam die we samen super vinden: J.ula

Nou schrok ik me rot deze week. Vrienden van ons zijn bevallen van een meisje genaamd J.ulia.

Wij zien hen niet vaak, een keer of zes per jaar omdat ze aan de andere kant van het land wonen maar toch…..nu begin ik te twijfelen over de naam.

Terwijl ik aan de andere kant vind dat het twee verschillende namen zijn………

HELP…wat vinden jullie en wat zouden jullie doen???

Liefs Fleur

• Olle

Eerlijk? Ik zou het gewoon doen, de naam geven die jullie in gedachten hebben. Ik merk dat nu wij zelf een kleine op komst hebben ik echt wil vasthouden aan de naam die wij in gedachten hebben. Mochten ze er vragen over hebben (wat ik niet verwacht, want het is niet exact dezelfde naam) kun je zeggen dat jullie de naam al wisten voor hun dochter was geboren.

• Madelief mv 1

Doen!

• Sophéa

Gewoon doen! Mooie naam!

• cejo

gewoon doen!…mooie naam hoor!

• Lieve!

Doen! Zeker weten.

Het is een mooie naam, en niet exact hetzelfde als Julia.

Ik denk niet dat iemand het stom/vreemd/raar/belachelijk zal vinden als jullie haar gewoon Jula noemen.

• Ela

Joh, geen zorgen maken. Jullie hadden de naam al voordat jullie de naam van hun baby hoorden en hebben het onafhankelijk besloten. Dus je dochtertje gewoon Jula noemen als jullie dat de mooiste naam vinden :)

• Blue

Niets van aan trekken en gewoon doen.

Vriendinnen van mijn moeder die elkaar bijna maandelijks zien, hebben allebei een Lillian (in mijn leeftijd), dat is nooit een probleem geweest.

• -Emmy-

Gewoon doen! Het is niet exact hetzelfde (ik vind de ‘sfeer’ van de naam ook anders) en de naam waar jullie beide achter staan.

Ik kan me voorstellen dat je schrikt, maar het lijkt me echt geen probleem :)

• Puck!

Gewoon doen! Al helemaal als ze aan ed andere kant v-h land wonen.

En bovendien; meisjes vinden het juist vaak leuk als hun namen op elkaar lijken, haha. Zo had ik vroeger een heel goed vriendinnetje (onze ouders waren ook bevriend) met maar 1 letter verschil: GEWELDIG vonden we het.

en als die ouders het dan minder leuk vinden.. tja. ik vind een kindernaam wat iemand zijn leven lang bij zich zal dragen belangrijker dan een eventuele negatieve mening van mensen aan de andere kant v/h land.

doen, dus ;)