Voor en achternaam

• Kippetje

Zouden jullie het erg storend vinden als een kind/persoon een voornaam heeft dat eindigt op bv -ijn en de achternaam op -ein

( voorbeeld: Valentijn Konein))

Ik vind Valentijn dus een geweldige jongens naam maar zit zo met onze achternaam in de knoei.

Een tweede naam brengt geen uitkomst, die word natuurlijk niet genoemt op bv school ;)

• Blue

Ik vind dat geen probleem

• Nahariya

Het klinkt niet echt lekker, maar ik zou niet dé naam ervoor laten schieten. Mijn jongste dochter heeft een naam eindigend op -i en onze achternaam eindigt ook op -i. Klinkt ook niet heel succesvol, maar ik ging echt niet de mooiste naam die ik kon vinden ervoor laten schieten. Dan maar een beetje een vreemde klank. Dat went wel.

• Kippetje

Deze naam hadden wij al bij onze vierde in gedachten maar dat is toen “veilig”Lucas olivier geworden, blijf Valentijn geweldig vinden ;)

• Maren

Leuk voorbeeld. Ik “ken” iemand die daar erg op lijkt. Vond ik altijd wel een beetje gek. Niet zozeer door het rijmen, maar de nadruk die dan op het woord konijn komt te liggen.

Als de achternaam geen woord is vind ik het niet echt storend.

• Kippetje

Ik heet geen Konijn hoor, maar het rijmt er wel op:)

• Madelief mv 1

Ik zou er niet voor kiezen…

Ik weet niet, het klinkt als een stripfiguur…

• Millie

Ik denk dat er er op den duur wel aan went, ik zou het er zeker niet voor laten.

• Olle

Ik zou het er ook niet voor laten. Maar wellicht wel als de achternaam écht Konijn (of een dier/ding) is, dan heeft het inderdaad iets stripfiguur-achtigs. Maar bij achternamen als Colijn, Duijvesteijn ofzo, zie ik geen bezwaar om de naam Valentijn te geven.

• Marinthe

Nee hoor, mijn neefje heet O.w.e.n B.o.w.e.n en daar zijn we uiteindelijk ook aan gewend geraakt ;)