Ik heb het gevoel dat als ik té lang een naam ‘HEEL leuk’ vind (in de zin van: hij staat op mijn nummer 1) ik hem op een gegeven moment ‘zat’ word, en ik hem later dus tóch niet aan m'n kind zal geven.
Toelichting: Ik vond de naam Loïs heel lang heel leuk. Stond écht lang op mijn nummer één (net zoals de naam Sam voor een jongen, de naam Levi voor een jongen of de naam Noah voor een jongen). Maar nu? Ik ben ze zat. Te vaak over nagedacht/gefantaseerd.
Als ik NU zwanger zou raken (wat écht niet gaat gebeuren in de komende jaren haha, maar STEL), dan zou ik die namen denk ik toch neit geven.
En nu hoor ik jullie denken; logisch. Je namensmaak verandert aldoor. Wat zeik je.
Nou, ik vind het dus echt ZONDE! Mensen die GEEN namenfetish hebben kunnen namen eigenlijk ook niet zat worden en komen dan tijdens hun zwangerschap opeens erachter HOEVEEL LEUKE NAMEN ER ZIJN en die zijn daar dan helemaal weg van.
En dat heb ik dus niet. Want ik heb al ontzettend veel gefilterd en ik ben er al best veel ‘zat’.
Heeft één van jullie dit ook?! hahahha. het is een vaag verhaal maar wilde het toch eens delen! En nu ben ik eigenlijk vooral benieuwd naar mama's die dus al kinderen hebben! En kunnen jullie jullie mening ook toelichten met voorbeelden?
Want ikzelf ben nog maar jong in de 20 en zal pas over zo'n 8 jaar echt serieus een naam moeten gaan bedenken dus da's nog lang niet aan de orde voor mij. Maar ik ben ECHT benieuwd hoe dat bij anderen (van oudere leeftijd) is gegaan! Zijn bepaalde ‘favo’s' weer teruggekomen tijdens je zwangerschap bijvoorbeeld? Etc etc etc!
Bennnnnn benieuwd naar de reacties!
Liefs, Puck.