Ierse voornamen

• Millie

Kunnen jullie me helpen met het verzamelen van nog meer typische Ierse meisjes -en jongensnamen?

Even nog een weetje over de naam Maeve: dit is nu wat je noemt blijkbaar een echte prikbordnaam. In Vlaanderen is er het afgelopen jaar geen enkele Maeve geboren, en in Nederland amper 4.

• Sas30

Ik ken een Siobhan, weet niet of die al op je lijstje staat? Spreek je ongeveer uit als sjuvon.

• Millie

Er staan eigenlijk nog niet zoveel namen in mijn lijstje. Bedankt voor de tip!!

• Maren

Caoimhe, uitspraak Kieva.

Een tijdje geleden werd een hier op het prikbord een link geplaatst naar een site over ierse namen, waar je de uitspraak ook kan luisteren. Misschien kun je daar eens kijken.

www.babynamesofireland.com

• Nahariya

Grr had ik weer een gecrashte computer halverwege het maken van een lijstje. Nog een keer dan maar.

Saoirse (siersja)

Aoife (iefah)

Eibhlinn (evvulin)

Eithne (enja)

Aine (an-ja)

Niamh (niev)

Órflaith (orla)

Caoilfhionn (kwie-lin)

Maire (moh-rah)

Méabh (Meev)

Darragh (derra)

Ciarán (kierun)

Tighearnán (tiernun)

Micheál (mi-hol)

Tadhg (weet niet zeker, maar volgens mij uitgesproken als Taig)

Aodhán (eedun)

• Marieke72

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Volgens mij is hier wel vaker over gepost.

• Millie

Goed idee, sorry!

• Marieke72

Nou sorry hoeft niet hoor, het was gewoon een free tip ;)

• Olle

Ik vind Maeve geen leuke naam (beetje ouwelijk) maar ik vind het wél leuk dat het een prikbordnaam is. Ik ben vaak in de veronderstelling dat namen die in het verleden of nu vaak op het prikbord voorbij komen ook in het land in opkomst zijn (Skout, Djem, Jools, Ceder, Lumen, Luteijn etc.) Blijkt dan niet zo te zijn.

• Blue

Zie deze site :

Namenerds