wat voor kind zien jullie bij....

• cdm

mees

rafael

benjamin

jack

james

ilan

victor

• Marieke72

Dat vind ik zo'n moeilijke vraag. Ik oordeel liever over de namen ;)

Stoer vind ik Mees en Jack

Kak vind ik Benjamin en James

Suffig vind ik Victor

Beetje kampig vind ik Rafael

En Ilan heb ik geen mening over…

• Millie

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje jammer dat mensen zo'n vragen stellen. Precies alsof een naam bij een bepaald ‘soort’ kind past of moet passen.

Ik vind dat iedere ouder zelf moet kiezen voor de mooiste naam, welk beeld anderen ook van de naam hebben.

• anoniem

Ben het met Millie eens,'ik houd helemaal niet van hokjes, of mensen in hokjes proberen te stoppen , ook niet met hun naam. Je vindt een naam leuk of niet.

• Ela

Een kind beschrijven vind ik ook moeilijk maar ik kan wel mijn eerste associatie geven :)

mees -modenaam

rafael - eigenlijk een prachtige bijbelse naam, maar nu sterke voetbalassociatie, beetje ordi.

benjamin -klassiek, bijbels

jack -naam voor een hond

james -DE naam voor een Engelse butler ;). Dus brits, ook wel netjes.

ilan - geen idee, nooit van gehoord.

victor - internationaal, overal goed uit te spreken, prima ‘gewone’ naam.

• Maren

mees – ik denk nog steeds aan dat jongetje uit het zakmes, ik ken geen Mees persoonlijk. Echt een naam van nu.

rafael – ik ken een rafael die helemaal niet ordinair is, maar vind het toch een ordinaire naam.

benjamin – een beetje saai

jack – wel stoer, beetje hip, ietsje richting ordi.

james – mooie engelse naam, voor een engels kind mooier dan voor een nederlands kind

ilan – oost-europeesachtig. Ken de naam niet.

victor – heel braaf, ik vind het niet heel geschikt voor een kind.

• Kippetje

mees Een vinexwijk naam

rafael voetbal/ ordi

benjamin supernaam voor een ondeugd.

jack Stoer jong beetje ordi

james Een beetje oubollig ( en ik had een langharige teckel die zo heette)

ilan Oud klasgenoot van mij heet zo, is een joodse man, leuke herinneringen aan , ik zie dus een spontane grote knul.

victor Stoer, beetje kak, echt een naam voor mij ;)

• Olle

mees: Leuk, beetje alternatief joch. Amsterdams. Slim, taalkundig, lief, zachtaardig

rafael: Ik begin 'm door de oordelen hier toch ook ordinairder te vinden. Jammer, want eigenlijk vind ik dat niet…

benjamin: Sportief, blond, sterk kind dat stevig in zijn schoenen staat. Leuk joch.

jack: Buitenspeelkind, klein beetje brutaal, maar niet echt ordinair. Gewoon niet op zn mondje gevallen

james: Eigenlijk alleen leuk voor een Engels kind of een kind met Engelse roots. Beetje een stil kind, wel aardig.

ilan: Druktemakertje.

victor: Intelligent jongetje. Beetje kak.

• Fleur

Ik vind dit echt een beledigende vraag, kinderen zijn prachtig, een naam past bij het kind. Maakt het de wereld mooier als je zo je voorkeuren uitspreekt? Zou je je mening ook in gesprek tegen deze kinderen of ouders zeggen? Of durf je dit alleen anoniem te doen?