kan kim nog

• cdm

Beetje zelfde vraag als over marieke

Kan kim nog voor n meisje of vreselijk geweest???

• Millie

Ik vind het te oud en helemaal niet mooi, sorry.

• Blue

Ik vind het juist een pré om een naam te kiezen, die niet in de mode is.

Wat mij betreft, kan hij nog. Ik vind hem wel mooier voor een jongen, dan voor een meisje.

• Nahariya

Ik vind hem wel kunnen, maar mijn smaak is het niet.

• Olle

Eerste indruk is: Nee, te jaren tachtig.

Maar als ik hem nog een paar keer uitspreek voor mijzelf dan denk ik: Toch best een leuke klank eigenlijk.

Het is dat de naam zooo veel voorkwam in de jaren tachtig dat ik 'm nu een beetje saai en geweest vind, maar ergens kan-ie nog best! Dit bijv. in tegenstelling tot Miranda, Bianca of Wendy.

• Lizzy27

Ik zou het zelf niet kiezen, maar het kan nog.

Hoe spreken jullie die eigenlijk uit?

Hier is het meestal: Kiem voor een meisje, en Kim voor een jongen. Persoonlijk vind ik Kiem het mooist, en ook voor een meisje.

• Vleerkipje

Alle namen zijn tijdloos. Alle namen “kunnen”, altijd en overal.

Dus is het nu 1985 of 2155, Kim en Marieke kan je gewoon altijd gebruiken.

Dat is het mooie van namen :)

Zodra namen onderhevig worden aan ‘trends’ en de (kortzichtige) opinie van de massa,

verliezen ze een beetje van hun ‘magie’.

Je kiest een naam met liefde, niet omdat je vrienden (of de massa) hem zo mooi of hip vinden :)

• Olle

Ik spreek Kim gewoon uit als Kim, zoals het er staat. Ken ook niemand die dat anders doet.

• anoniem

Ik vind het met uitspraak Kiem juist helemaal niet mooi en ik ken ook niet met die naam die zo wordt genoemd of zichzelf zo noemt.

• Maren

Van de uitspraak Kiem heb ik nog nooit gehoord, hier heet iedereen gewoon Kim.

Ik heb het nooit een mooie naam gevonden, hoewel de klank best oke is.

Ik vind het wel echt een beetje geweest, en te recent om nu weer leuk te zijn.