Marieke

• Marie-Yente

Wat denken we van Marieke in deze tijd - voor een baby? Fris, ouderwets, saai?

• Jorsum

Geweest! Als vernoeming in een 2e of 3e naam wel prima, maar niet als roepnaam.

• Blue

Voor mij valt hij in de categorie tijdloos.

Ik vind hem nog steeds goed kunnen.

• Nahariya

Ik kan me er nu geen baby bij voorstellen, maar dat went vanzelf als je eenmaal een baby kent met die naam. De laatste tijd begin ik steeds meer oudere namen leuk te vinden.

• anoniem

Ik vind er niets mis mee, niet mooi maar ook niet lelijk,maar gewoontjes. Als je daar van houdt, prima.

• Maren

Ik vond het een hele mooie naam, maar nu toch wel een beetje gedateerd.

Ik denk inderdaad ook dat het wel zou wennen.

• Olle

Ik vind de naam eigenlijk heel leuk! Maar voor een meisje uit 2013 heb ik de associatie van een meisje dat ergens in een christelijk milieu in Drente ofzo als tiende kind in het gezin is geboren en de kinderen allemaal een beetje gedateerde/oud-hollandse namen hebben…

Apart, want een Marieke uit bv 1975 of 1982 vind ik echt een naam voor een heel leuke, vlotte, wereldse meid! Kende vroeger heel wat Mariekes, het was de meest voorkomende naam die ik uit mijn generatie herinner.

• Vleerkipje

Ik vind Marieke een leuke, vrolijke naam.

“deze tijd” en elke tijd die je maar kan bedenken :)

(Zie ‘ kan kim nog’)

• -Emmy-

Leuk! :)

Al vind ik Marlieke, Mieke, Marline of Meike wel leuker en vlotter (meer van deze tijd).