Mirjam

• Nahariya

Wat vinden jullie van deze naam? Ouderwets/geweest, of kan hij nog wel in deze tijd?

Er komt hier waarschijnlijk geen kindje meer bij, maar ik vind Mirjam ineens een hele leuke naam die ik toch in mijn lijstje ga zetten. Je weet maar nooit ;)

• Millie

Ik vind het een oude naam. Ik ken geen enkele Mirjam onder de 35 jaar.

• anoniem

Ik vind Miriam veel mooier, bij -jam denk ik toch aan Jam, het broodbeleg dus:S

• Lizzy27

Voor mij is de naam ook passé. Persoonlijk ken ik wel een paar Mirjam/Miryam/Mariam 's die rond de 15-5j zijn. De turkse naam Meryem vind ik dan mooier en wat hedendaagser klinken.

gr Lizzy

• Olle

Voor een kindje dat nu geboren wordt vind ik de naam niet leuk. Maar zie ik de naam in 30+ perspectief dan vind ik 'm wel leuk. Als je bedenkt dat veel mensen van deze generatie Wendy, Bianca, Chantal, Mariska etc. heten.

• Tineke

Mirjam vind ik geen lelijke naam. Meriam nog mooier. Het komt soms ook gewoon omdat de naam niet meer gegeven wordt als de naam aan een heel hip leuk kind gegeven word volgen er misschien wel weer meer.

• alexandra

De 2e naam van 1 van mijn dochters is Mirja, dus zonder de “m”. Vindt ik nog steeds heel mooi!

Zou je natuurlijk nog Mirya o.i.d. van kunnen maken…

• Ela

Ik vind Miriam ook net wat mooier. Overigens ken ik 3 Mirjams/Miriams tussen de 15 en de 25 dus echt 30+ vind ik hem niet.

• Marieke72

Een naam voor mensen boven de 30 en wat bij mij direct opkomt: bijbels…

Heel slecht, maar het komt bij mij direct in een hokje.