Namenslang

• Olle

Spelletje gaat als volgt:

Op http://www.naamkunde.net/?page_id=295 typ je een naam in die je mooi vindt. Er worden dan resultaten gegeven voor de namen van broertjes en zusjes. Kies vervolgens uit de gegeven namen de naam die je dan het mooist vindt en zoek opnieuw naar de broertjes en zusjes. Maak zo een namenslang van 10 namen. Vind je de namen allemaal leuk of waren er “moetjes” bij?

Ik start:

Pepijn - Sophie - Juliette - Frederique - Olivier - Claire - Emilie - Floris - Merijn - Thijmen

(vind ze allemaal mooi!)

• Nahariya

Sarah - Benjamin - Mirjam - Daniël - David - Eva - Bram - Lotte - Daan - Gijs

Ik vind ze allemaal mooi, alleen vind ik Bram, Daan en Gijs enkel leuk bij een ander.

• Millie

Ik doe een meisjes - en jongens slang apart :-)

Marit - Mirte - Fenna - Meike - Imke - Lotte - Femke - Wietske - Jitske - Lobke (allemaal heel erg mooi!)

Sam - Cas - Mart - Ties - Douwe - Wiebe - Jelte - Arjen - Wietse - Auke (enkel Sam, Ties en Jelte springen eruit)

• Tes.

Emily - Gwendolyn - Joshua - Matthew - Nicholas - Victoria - Sophia - Julia - Oscar - Simon

Emily, Matthew, Julia en Victoria zou ik zo kunnen geven.

Verder de volgende ook, maar dan afgekort of andere schrijfwijze: Gwen, Josh en Sofia.

Oscar en Simon waren moetjes :)

• KoopVan

Morris - Sterre - Veerle - Myrthe - Caspar - Louise - Emilie - Sophie - Isabel - Merijn

• Lizzy27

De meisjesversie:

Het begint al goed, de eerste 2 namen die ik in geef, geven geen resultaten… ;-)

Fenna - Nynke - Renke - Aukje - Mayke - Imke - Bente - Sterre - Jade - Linde > Ik zou enkel Fenna en Linde zelf kunnen geven. Ironisch genoeg hou ik niet echt van namen op -ke, maar blijkbaar passen die namen goed bij ‘Fenna’. :-) De gegeven namen vind ik daarom niet ‘niet mooi’, maar ik zou er zelf niet voor kiezen.

De jongensvariant:

Ook hier geeft hij geen resultaten bij mijn favoriete jongensnaam… jammer..

Elias - Joachim - Maxim - Yannick - Milan- Noah - Sem - Jesse - Mats - Sten > Elias, Maxim en Milan staan al jaren in mijn top 10, dus die vind ik heel mooi. De andere namen vind ik wel ok, maar niet voor mij.

En de gemengde versie:

Maxime (m) - Esmee - Manouk - Robbin (j) - Elisa - Laura - Emma - Lucas - Hannah - Joram > de combi vind ik helemaal niet mooi. Robbin zie ik liever met 1 b, Lucas zou ik met een k schrijven. Zelf zou ik enkel kunnen kiezen voor Maxime, Emma en Lucas.

Wel leuk, maar jammer dat hij zoveel namen niet erkent.

gr Lizzy

• Anoukiej

Sarah - David - Hannah - Simon - Emma - Floris - Jasmijn - Fleur - Luuk - Isa

Allemaal mooi!

• Cxx

Maya - Kiki - Sterre - Luna - Nina - Lara - Loïs - Isa - Noa - Yara

Van deze namen zou ik Kiki en Noa niet zelf geven, maar ik vind ze wel mooi!

Noah - Levi - Boaz - Finn - Owen - Liam - Luca - Milan - Dani - Aron

Van deze namen vind ik Noah, Levi, Boaz en Finn echt super. Milan vind ik ook mooi. De andere vind ik minder.

Nog een:

Lucas - Emma - Olivier - Pepijn - Madelief - Mees - Sterre - Morris - Indy - Sem

Deze namen vind ik allemaal mooi, maar sommige vind ik te populair of ik ken kinderen die zo heten.

Leuk spel!

• Lieve!

Ik doe ook jongens en meisjes apart. Maar wel beide met dezelfde beginnaam: Luca. Als meisjesnaam en als jongensnam.

Luca - Gina - Gaby - Annick - Madelon - Jolijn - Linde - Roos - Eva - Sofie

ik vind Annick mooi, maar alleen gespeld als Aniek of Anique. Madelon, Linde zijn niet mijn smaak.

Luca - Yoran - Rowin - Dion - Kay - Mika - Sten - Mart - Ties - Juul

De naam Rowin kende ik nog niet. Dion en Kay zijn moetjes. Juul voor een jongen vind ik leuk.

Nu nog een gemengde met mijn eigen naam

Willemijn - Eveline - Arnoud - Anique - Stef - Loek - Guusje - Merijn - Sterre - Veerle.

Veel namen hiervan vind ik leuk, maar zou ik zelf nooit kiezen.

• Phebe

Bij de naam Wessel

1.Hidde

2.Jelmer

3.Axel

4.Jochem

5.Menno

6.Jurre

7.Tiemen

8.Thijmen

9.Jesper

10.Melle