Benjamin

• Jordynne

Geboren: (2012-2013)

Benjamin bv. Jasmijn en Merlijn (tweeling)

Benjamin bv. Micha, Tobias en Levi

Benjamin bv. Lucas

Benjamin bv. Sophie en Julian

Benjamin bv. Bodhi en Brent (tweeling)

Hoe vinden jullie deze combi's?

Wat vinden jullie eigenlijk van Benjamin?

Zou je hem echt alleen aan de jongste geven, of maakt je dat niks uit?

• Lieve!

Voor mij is Benjamin echt een naam voor de jongste.

Ik vind het gewoon lelijk als Benjamin nog een jonger broertje of zusje heeft omdat Benjamin voor mij echt voor ‘de jongste’ staat.

Bij alle andere namen maken de betekenissen me niets uit, maar Benjamin kan ik gewoon echt niet leuk vinden bij een kindje wat niet de jongste is.

De naam is niet mijn smaak verder, maar ik vind het wel jammer dat hij altijd wordt gegeven bij namen die meestal heel anders zijn of een heel stuk korter (zoals ook in jouw geboortelijstje). Alsof Benjamin gezien wordt als een naam die overal bij past.

Hoewel ik het moeilijk kiezen vind vind ik de beste combinatie hier Micha, Tobias, Levi en Benjamin. Omdat ik de rest gewoon nog minder mooi vind.

• Nahariya

Ik vind Benjamin echt een hele leuke naam en heb hem serieus overwogen voor onze derde. Bij mij hoeft het ook niet enkel een naam te zijn voor de jongste, ik had min jongste best Benjamin kunnen noemen ondanks de wens voor nog een vierde en eventueel vijfde kindje.

Ik zou niet eindeloos wachten met het geven van de naam Benjamin omdat je hem per se wil bewaren voor de jongste. Wie weet gebeurt er iets waardoor een volgend kindje er niet meer in zit, en dan heb je de naam die je het mooist vond niet gegeven omdat je hem zo nodig moest bewaren. Andersom ook, je noemt je jongste Benjamin en raakt ongepland daarna toch weer zwanger. Kinderen laten zich nu eenmaal niet altijd plannen, dus waarom Benjamin enkel aan de jongste geven? Je weet niet altijd zeker dat het kind wat je in je handen hebt de jongste blijft.

Ik bovenstaande combi's vind ik Sophie, Julian en Benjamin wel leuk.

• Floor44

Leuk! Ik zal niet snel kiezen voor de naam, maar vind ik het echt bij heel veel namen passen. Allemaal leuke combi's die jij geeft!

• Kippetje

Mochten wij nog een jongentje krijgen dan gaat hij zeker ook de naam Benjamin krijgen, als tweede of derde naam;)

• Bloempje16

Benjamin staat al een lange tijd in mijn top 5. Hele mooie naam.

Ben het eens met Nahariya, ik vind niet dat je de naam Benjamin persé bij een jongste kindje hoort.

Waarom wachten met het geven van je favoriete naam tot je jongste kindje geboren wordt? Je weet nooit wat er gebeurt.

Tuurlijk is het een mooi gegeven als je jongste de naam Benjamin draagt maar als het kind niet de jongste is zou ik er niet raar van opkijken als hij de naam Benjamin heeft.

Ik zou mijn zoontje nu gewoon de naam Benjamin geven, ondanks dat hij het eerste kindje is.

Sophie, Julian & Benjamin vind ik de mooiste combinatie, Lucas & Benjamin ook heel geslaagd.

• Maren

Ik vind Benjamin wel oké, maar zou de naam zelf niet overwegen.

De combinatie Sophie, Julian en Benjamin vind ik het mooist.

• Olle

Best een aardige naam.

Benjamin, Sophie & Julian vind ik de mooiste combi.

Ik zou me ook niet teveel aantrekken van de betekenis die alleen maar voor een jongste kind geschikt zou zijn.