Katelijn

• Sandra

Ik zag net op internet de naam Katelijn. Ik vind het een mooi woordbeeld maar vroeg me af hoe je het uitspreekt; als kattelijn, kaatelijn, of als keetlijn? Staat een beetje raar maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel…..

• Nirel

Katelijn zou ik uitspreken als kaatelijn, kathelijn als kattelijn, volgens mij is de laatste uitspraak het meest gangbaar.

Ik zou de naam schrijven als cathelijn

• Ela

Ik zou het schrijven als cathelijne en uitspreken als kattelijn.

• Maren

Ik zeg kattelijn.

Ik vind de naam niet zo mooi.

• Karlijn

Ik zou de naam als kaatelijn uitspreken maar vind het juist geen mooi woordbeeld. Ik zou hem als Kathelijn schrijven al gaat de klank daarmee veranderen naar Kattelijn.

Mooie naam!

• anoniem

Ik zou hem uitspreken als Kaatelijn, maar vind echt een lelijke, harde, kattige naam.

• Vleerkipje

Ik snap niet dat mensen kattelijn kunnen zeggen :S

Er staat maar 1 T…

• Olle

Ik zou het gewoon uitspreken zoals het er staat. Katelijn dus. Ik zie eigenlijk ook niet zo snel hoe je er een andere uitspraak van zou kunnen maken…

• Phebe

Kattelijn.

@Vleerkipje Spreek jij kato dan ook uit als Kaato? Ik vind dat echt vreselijk lelijk.

• Vleerkipje

Ja inderdaad omdat dat er staat :)

(in het nederlands sowieso en ik ga er vanuit dat mensen hier alles op z'n nederlands uitspreken)

Kato is kAA-to

Katto is kat-to

Sinds wanneer maakt het niet meer uit hoeveel medeklinkers de klinkers opvolgen? :S