Wat vinden jullie?

• Tineke

Ik heb zelf kinderen met namen die nu erg populair zijn. Voor een eventuele derde kijk ik meer naar namen die minder veel voorkomen zoals ik in eerdere post al schreef. En ik vind het ook gewoon leuk om weer wat nieuwe namen toe te kunnen voegen aan mijn lijstje. Ik merk toch dat ik namen als Eva en Anna bijvoorbeeld heel mooi vind maar toch wat vernieuwends op de lijst wil toevoegen.

Bij mij is het vaak zo dat ik bepaalde namen gelijk toevoeg, maar dat er ook een aantal zijn die blijven hangen om ze alvorens te schrappen of leuk te vinden, tereijl ik het soms niet begrijp omdat ik het eerder nooit mooi gevonden zou hebben…

Ik kwam de volgende namen tegen… Wat vinden jullie meteen afschrijven of niet.

Fia Lia Deze namen zijn al heel oud, en dus eigenlijk heel ouwerwets maar ik vind het toch wel wat hebben.

Jula Nu best wel populair denk ik, maar hij blijft hangen.

Merida Mer uitgesproken als Mir, geen idee waarom ik hem leuk vind maar hij blijft ook hangen.

Uma er is een actrice die zo heet, maar ik vind de naam op de een of andere manier wel grappig, of vinden jullie hem iets kinderachtigs hebben?

Loeba Wij hadden vroeger een meisje op school met die naam, en hij kwam laatst weer bovenborrelen, vinden jullie het leuk, of heeft het een beetje een disneugehalte?

Zorah Vinden jullie dit te zorro achtig of juist wel een mooie meisjesnaam, ik ben er niet helemaal uit. Meestal wordt het aan donkergetinte meisjes gegeven, maar ik ken 1 nederlandsmeisje met de naam, en het heeft wel iets.

• Millie

Lia en Jula vind ik heel erg leuk. De rest niet zo.

• Kippetje

Hmm Jula en Zorah vind ik wel mooi, ik had vroeger een klasgenootje (blond) dat zo heette.

Loeba vind ik meer een naam voor een huisdier…

• Sulio

Ik heb een zwaak voor Jula :)

Loeba vind ik interessant! Sowieso vind ik het geen mooie schrijfwijze, Luba uitgesproken als Ljoeba staat leuker.

• -Emmy-

Fia en Lia vind ik wel mooi, maar vooral Jula vind ik super! :)

Merida vind ik te apart en te buitenlands klinken, Zora(h) ook te buitenlands, Uma te apart en Loeba ook en te hondsachtig of zo…

Wat ideetjes voor je:

Annelie

Annelin

Annelou

Evalie

Evalin

Evelijn

Femke

Femma, Femme

Fien, Fiene

Imma, Imme

Lea

Lien, Liene

Lore

Mea

Mia

Moa

Noralie

Noralin

Nore

Pia

Pleun

Sare, Sari

Teske, Tesse, Tessel

Vea

• Vleerkipje

Ik vind alleen Uma leuk.

Vind hem niet kinderachtig maar stoer en krachtig.

'Uma' is de naam van de hindoeïstische godin van het licht en de schoonheid.

In het Portugees betekent haar naam “één” en het in Polynesisch “kus”.

Jula vind ik dan wel weer heel kinderachtig (en niet mooi)

Loeba vind ik echt héél lelijk en lomp.

Naast dat denk ik ook meteen aan loebas

• Phlox

Fia wel leuk, Lia ouderwets

Jula Leuk!

Merida ook leuk!

Uma juist leuk vanwege de actrice :)

Loeba mmm, deze ben ik geen fan van. Moet denken aan lobbes..

Zorah wel leuk, Zora betekent dauw, net als Sahar, beide mooi.