Wie weet er nog een leuke naam voor een meisje, die we bijna niet op het prikbord zien. Het is logisch dat we toch vaak dezelfde namen op het prikbord tegenkomen, en ik merk dat ik toe ben aan wat andere namen. Maar overal waar ik kijk is veel van hetzelfde, niet dat het erg is, maar ik als namenverorberaar hunker naar meer, om aan mijn lijstje toe te voegen. Niet om perse te geven maar om te overwegen. Ik vraag me af zouden er echt geen namen zijn die ik helemaal te gek vind, die ik over het hoofd zie?
Ik zoek een naam die we niet heel veel lezen maar toch heel leuk is.
Een naam die best oudbollig mag zijn maar wel vlot of klassiek klinkt, stoer mag ook, maar we wel weer een frisse tint kunnen geven. Dus een naam die best van jaren terug kan komen, maar toch weer leuk gevonden kan worden.
Een naam die niet te geknutseld is, of te verzinselig.
Een naam die niet te buitenlands klinkt, een beetje mag wel.
Een naam waarvan je bijvoorbeeld vroeger iemand in de klas had die opvallend was of apart
Een naam waarvan er een lampje bij me gaat branden, en waarvan ik denk, oja die was er ook nog, hoe had ik die nu over het hoofd kunnen zien.
Misschien een naam waarvan ik in eerste instantie iets heb van, nee dat is hem niet, om later te denken toch best wel heel leuk.
Ik ben benieuwd of er opties komen om aan het lijstje toe te voegen, of er namen zijn die in mijn blikveld komen, die ik lang vergeten was.