wat vinden jullie van?

• Nanah

Djonno en wat is de mooiste schrijfwijze?? bijv. Jonno of Johnno?

• Maren

Die naam heb ik nog nooit gehoord. Het is niet mijn smaak.

Bij Jonno zou ik het uitspreken zoals het er staat, Johnno als Djonno.

Jonno vind ik er wel beter uitzien, maar dan moet je wel altijd de uitspraak erbij vertellen.

• Olle

Eerlijk? Vind hem vreselijk, vooral de uitspraak… Jonno uitspreken zoals het er staat (met een Nederlandse j) gaat nog wel, maar de uitspraak Djonno vind ik erg ronduit ordinair.

• Eponine

Eens met Olle.

• Vleerkipje

Ik ben het ook eens met Olle :(

Ik zou Jonno schrijven.

• Tuwa

Ik heb een Australische vriend die Jonathan heet en altijd Jono wist genoemd in zijn land, en dat spreek je dan uit als Djonno. Voor mij klinkt de naam dan ook als een leuke, grappige afkorting. Heb er geen ordinaire associaties bij (hij is ook verre van ordinair) maar echt een leuke naam voor in Nederland, nee dat nou ook weer niet….

• anoniem

Heel erg lelijk en ordinair. Brrr.

• Avalon

Het doet me denken aan de schilder Giotto, misschien is Gionno nog een alternatief?

• Lieve!

Ik vind de naam niet ordinair, ik vind het wel een grappige variant van John.

Maar dan moet het dus wel geschreven worden als Johnno.

Jonno spreek ik echt gewoon uit als Jonno.

Gionno, wat Avalon zegt, vind ik ook een goede optie al klinkt dat wel heel Italiaans.

• Tineke

Ik ken hem van vroeger van de Flying Doctors. Johnno of hoe je het ook schreef vonden we altijd een onwijs knappe vent, hij was de piloot geloof ik.

Ik vind de naam niet heel erg leuk, maar je merkt dat als je er een gezicht bij hebt, je de naam toch aantrekkelijker vind soms.