Rosa Linde of Rosalinde

• Janneke

Onze dochter gaat Rosa heten.

We willen het graag combineren met Linde als tweede naam. Ik dacht zelf aan Rosa Linde en heeft ze de initialen R.L.

Of vinden jullie Rosalinde, met als roepnaam Rosa, mooier? Dan heeft ze 1 voorletter, op zich ook prima natuurlijk.

• Nahariya

Ik vind Rosa en Linde beiden mooie namen, maar Rosalinde vind ik juist niet mooi. Ik zou dus voor los Rosa Linde gaan.

• Maren

Rosa Linde vind ik mooier dan Rosalinde als het om 2 namen gaat. Leuk :)

• Vleerkipje

Rosa Linde vind ik echt heel vreemd en als een tang op een varken slaan.

Het is zoiets als van Charlotte Char Lotte maken :S

Of van Angelina Ange Lina

Ik vind het echt nodeloos uit elkaar rukken van Rosalinde.

Rosalinde veel mooier =-)

Maar als je de “linde” toch niet gaat gebruiken, waarom dan niet gewoon Rosa? :)

Nog mooier.

• Janneke

Rosa en Linde zijn toch gewoon twee op zich staande namen. Heel anders dan Charlotte en Angelina.

Ik ben het niet me je eens Vleerkipje, maar dank voor je mening.

• Puck!

Wil je haar Rosa of Rosalinde gaan noemen? Daar hangt ‘t voor mij vanaf namelijk. Als je d’r Rosa wil noemen zou ik haar Rosa Linde noemen. Linde is dan gewoon de tweede naam. Maar als je het ook leuk vindt om haar eigenlijk echt Rosalinde te noemen en dan als afkorting Rosa, zou ik haar Rosalinde noemen!

• Olle

Als Rosalinde de roepnaam wordt zou ik de naam niet uit elkaar halen en gewoon voor Rosalinde kiezen.

Als Rosa de roepnaam wordt en Linde alleen maar de tweede naam wordt, dan zou ik kiezen voor Rosa Linde.

Zelf vind ik Linde veel leuker dan Rosa!

• Karlijn

Ik zou voor Rosa Linde gaan, net even iets anders dan Rosalinde en als je haar toch Rosa gaat noemen vind ik Linde een mooie tweede naam.

• Vleerkipje

Maar “toeval” wil dat Rosa en Linde met elkaar verweven zijn dus als je tegen iemand zegt:

“Mijn dochter heet Rosa Linde”, zal 99% denken dat ze Rosalinde heet.

Maar goed, als de roepnaam Rosa wordt zou ik inderdaad Rosa Linde doen en zeker niet Rosalinde.

• -Emmy-

Rosa Linde zou ik doen, dan is de roepnaam duidelijker :)

Rosa veel mooier dan Rosalinde.