Zelfde beginletter voor- en achternaam

• Puck!

Ik vind het vaak JUIST heel leuk!

Heb wel moeite met de laatste letter vd voornaam als zelfde beginletter v achternaam. SilasssssssssSmit bijvoorbeeld.

• Olle

Ik vind het ook niet gauw storend, maar merk dat ik er wel een béétje op let. Ik vind sommige namen wel leuk, maar niet lekker met mijn achternaam (of die van partner, we weten nog niet welke het wordt). Maar ach, zelf gebruik ik zelden de voor- en achternaam tegelijk. Neem de telefoon op met mijn voornaam, en reserveringen doe ik bijv. altijd alleen op achternaam.

• JaDeW

Dat ligt eraan. Meestal zou ik het wel gewoon doen, maar ik ken een Sem Smets en een Sage Schrijver, de initialen zijn dan SS. Dat zou ik toch niet doen, vanwege de associatie.

• Lizzy27

Ik zou er niet specifiek voor kiezen, maar als DE naam nu net met dezelfde letter begint, zou ik me hier niet door laten tegen houden.

Indien de voornaam een deel is van de familienaam zou ik het zeker al niet doen, vind dat wat raar staan. Bv: Tom Tomson.

• Marieke72

Ik heet S van S en ik heb mijn naam altijd een leuk letterbeeld gevonden. Mijn voornaam is net zo lang als mijn achternaam en er komen ook nog heel wat letters overeen. Ik ben er blij mee, hoewel ik nu alweer 10 jaar de naam van mijn man (mede) draag.