Zelfde beginletter voor- en achternaam

• Ela

Wat vinden jullie ervan als de beginletter van de voor- en achternaam hetzelfde zijn?

Bijvoorbeeld Marieke Mennink, Berend Baars, Silas Smit, Liv Laurense, Julin Johanssen, etc.

Leuk, of juist liever niet? Of maakt het niks uit? Zouden jullie een andere naam voor je kind kiezen als je favoriete naam toevallig met dezelfde letter begint als je achternaam?

Ik ben benieuwd :).

• Maren

Ik zou het belangrijker vinden de mooiste voornaam te kiezen. Als het niet gek is bij de achternaam zou ik het prima vinden. Jan Jansen zou ik dan weer niet doen.

• Lorelei

Ja, ik vind het wel leuk, maar niet belangrijk.

Ik zou wel sowieso altijd kijken of de voornaam en achternaam goed combineren. Nick Korevaar zou ik bijvoorbeeld niet doen, omdat het niet lekker loopt met die twee k's achter elkaar. En Jan Jansen lijkt inderdaad gewoon veel teveel op elkaar.

• Madelief mv 1

Ik heet D. D… nooit erg gevonden. … :)

• Yvon

S.S. zou ik noooit doen, verder vind ik het wat kinderachtig in sommige gevallen…..Liever een 2e naam er bij.

• Madelief mv 1

Ik heb inderdaad ook een 2de naam, maar die zeg je toch niet als je je voorstelt… ;) dus het klinkt altijd wel een beetje “raar” voor veel mensen, ondanks dat mijn voor en achternaam totaal niet op elkaar lijken… (ben nu getrouwd overigens dus heet niet meer zo)…

• Anoukiej

Zelfde beginletters bij voornaam en achternaam vind ik niet echt een probleem.

Als de laatste letter van de voornaam hetzelfde is als de eerste letter van de achternaam, dan wel!

Bijv:

Silas Smit

Liv Vermeer

Rik Kroon

Dit loopt allemaal niet zo lekker! =)

• Lins

Ik vind het heel erg mooi,mits de klank verder niet teveel gelijkend is.Helaas begint onze achternaam met een “G”en kan ik daar geen enkele mooie naam mee bedenken.

• anoniem

IK vind niet zozeer de eerste letter van de voornaam soms storend, juist de laatste letter van de voornaam en de eerste van de achternaam. Als die hetzelfde zijn, vind ik het niet lekker lopen en niet mooi. Ook f-v klank, a/h vind ik vaak storend.

Onze achternaam begint met Ha- (met een korte a, als in stad), en daarom zou ik nooit kiezen voor de naam Hannah, hoewel ik dat een geweldige naam vind.

• Nahariya

Ik vind het niet storend. Ik vind niet zo gauw iets storend wat betreft de achternaam. Ik vind niet dat je dé naam zou moeten laten schieten alleen omdat het misschien raar klinkt met de achternaam. Mijn jongste dochters naam rijmt bijna op onze achternaam. Nou en ;)