Chris
Hidde
Iris
Jaap
Jesper
Johan
Julie
Jur
Lieke
Luuk
Maaike
Mark
Martijn
Pleun
Rik
Roel
Romy
Shadana
Tim
Veerle
Victoria
Vincent
Wei Wha
Wiske
Welke namen vinden jullie typisch “VWO” en welke juist niet?
Julie en Veerle vind ik de mooiste namen, en misschien ook wel het meest “VWO”, al kun je daar meestal weinig van zeggen, vind ik.
Shadana en Romy lijken me wat minder VWO namen.
Het zijn wel allemaal namen die 10 jaar geleden ook in die klas hadden kunnen zitten, behalve misschien Victoria.
Wiske heb ik nog nooit gehoord, behalve natuurlijk bij Suske en Wiske. Ontzettend grappig, maar de associatie met Suske zou voor mij toch echt te groot zijn…
Ik vind dat een naam niets zegt over het niveau wat je doet, dus wat mij betreft zijn alle namen gewoon vwo!
Hoewel ik niet had verwacht dat er een meisje Pleun zou heten, ik dacht dat die naam pas later bekend werd.
Verder zijn het allemaal wat standaard namen, op Wei Wha en Wiske na.
Ik vind alleen Pleun en Veerle mooi.
Ik snap ook wel wat jullie bedoelen, ik heb vwo ook tussen haakjes gezet. Ik bedoel eerder dat hoogopgeleide ouders vaak meer geld hebben en dat kinderen van “slimme”(ik weet niet hoe ik dit anders moet zeggen…) ouders vaak ook wel VWO kunnen doen. Tenslotte worden er in de rijkere klassen andere namen gegeven, zo bedoel ik het, niet dat vmbo'ers minder zijn ofzo, maar ze hebben over het algemeen andere namen.
Ik vind eigenlijk alleen Romy en Shadana geen typische VWO-namen. Ik snap overigens wel wat TO bedoelt. Het werkt zelfs door tot aan de sollicitatiebrief heb ik ooit gelezen. Het is denk ik ook niet zozeer dat men verwacht dat een “Romy” minder intelligent is dan een “Veerle” of “Julie”, maar wel dat men ervan uitgaat dat zij in andere milieus zijn opgegroeid, zichzelf waarschijnlijk ook anders zullen presenteren en andere normen en waarden van huis uit hebben meegekregen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?