Vince/ Vinz

• Katrien

Wat vinden jullie van de jongensnaam VINCE of VINZ ??? Hoe zouden jullie 'm schrijven en aan wat voor jochie denk je bij deze naam?

Ik vind de naam eigenlijk hartstikke leuk, maar twijfel of mensen 'm niet aan de ordinaire kant vinden…..

Misschien scheelt het als de namen van broertjes of zusjes juist verre van ordi zijn??? Klinkt de naam dan anders??

Alvast super bedankt!

• Kaat

Ik zou sowieso gaan voor Vince, spelling Vinz vind ik echt niet mooi.

Ik was inderdaad geneigd Vince onder het kopje “ordinair” te scharen, maar sinds een half jaar heb ik een Vince in de klas en dat is een leuk joch dat allesbehalve ordinair is, dus nu neig ik naar de beschrijving “tikje ordinair”. ;)

De namen van je zoons vind ik velen malen mooier dan Vince, deze naam zou ook wel buiten de boot vallen voor mij.

• Marinthe

Ik vind hem idd naar ordinair neigen, maar ligt er wat mij betreft ook aan in wat voor combi het is (met achternaam en met broertjes/zusjes). Ik zou het zowiezo als Vince schrijven, of officieel Vincent doen en dan als roepnaam Vince (is ie ook meteen minder ordinair) Als Vinz geschreven vind ik absoluut niet mooi, zou continu de associatie met het hagelslag merk hebben :D

• Sulio

Ik vind het een afkorting van Vincent :D en je wilde toch juist geen Franse naam? De naam is niet mijn smaak en neigt inderdaad naar ordinair. Ik vind hem ook niet bij de andere namen passen. De naam van jullie jongste vind ik echt geweldig!

• Sulio

Als ik een suggestie mag doen, waarom niet Casper/Caspar roepnaam Cas…

• Katrien

Dank voor jullie reacties. Tja….ik vind het deze keer zo moeilijk mocht het wederom een jongetje zijn…..Enkel voor de naam hoop ik daarom op een meisje haha, verder maakt het me eigenlijk niks uit!

Sulio: Ik zou heel graag Cas willen, dat vind ik namelijk echt een hele leuke naam en super passen bij de andere namen maarrrrr….cas betekent in het Frans ‘geval’ (je weet wel… En cas d'urgence) dus in elk geval zouden we het dan als Cass moeten schrijven en dat vind ik dan weer niet echt mooi en bovendien betekent ‘casser’ in het Frans ‘iets kapot maken’ dus mijn man roept weleens tegen 1 van onze zonen: tu casse tout! (je maakt alles kapot) :) en dan hoor je geen verschil tussen de naam Cass of het werkwoord dus dan is het toch een beetje een vreemde naam voor hier :(.

Verder vind ik Jip heel erg leuk, maar misschien te kinderachtig voor volwassen man….Bovendien ben ik bang dat de mensen hier het als JIEP gaan uitspreken en dat vind ik dan weer lelijk!

Mijn man wil heel graag Storm. Voor een vierde vind ik dat best een leuke naam, past ook wel bij de andere namen qua klank maar het is niet DE naam voor mij (maar ja soms denk ik, laat ik mijn man nou ook een keertje laten kiezen ;)).

Sam en Max vind ik leuk maar wel doodgewoon naast de andere namen voor hier dan heh! Bram zou dan weer wel kunnen…

Abel vind ik leuk maar ja, dan spreken de Fransen het uit als A-bèl en tja…..dat vind ik dan weer lelijk….

Niels ook leuk maar vindt manlief niks.

Steyn (ik denk dat we het voor hier op deze manier moeten schrijven) leuk, maar de ij blijft moeilijk hier!

Miel vind ik leuk maar ja dat betekent ‘duizend’ (mile) hier……of anders ‘honing’ zoals ik het heb geschreven.

Jop is misschien nog een optie maar geen echt YES gevoel.

Ole ook wel leuk maar hier wordt dat Olle en sowieso heb ik geen echt YES gevoel….

Guus vind ik ook leuk maar dat vindt mijn man qua uitspraak teveel op Joes lijken :(.

Wolf vind ik echt een leuke naam, maar past minder bij de andere namen.

En dan vind ik Tibbe of Jibbe nog erg leuk maar hier wordt dat dan weer Tiebe en Jiebe……………..

Kijk er blijft weinig over en ik ben bang dat we echt geen andere naam opeens vinden die ik nog niet ken en die goed past bij de andere namen!!!!

HELP!!!! Ik heb namelijk echt het gevoel dat het weer een jochie wordt ;)! Mochten jullie nog goede ingevingen hebben….graag! THANKS

• Kaat

Mels misschien?

O nee, lijkt te veel op … ;)

• Sulio

Het is ook erg lastig, ik ken het probleem wel. Ik plaats hier een lijstje, misschien zit er iets tussen:

Boris

Ids

Faas

Freek

Siem

Lars

Karst

Lev

Lenn

Senn

Dex

Boaz

Jens

Rens

Stach

Stas

Zeph

Seth

Sepp

Sven

Chris

Ties

Joas

Jorn

Jord

Jorne

Minck

Abe

Lex

Kick

Joost

Niek

Stan

Koos

Kess

Mart

Twan

Derk

Tuur

Sjoerd

Roel

Quint

Morris

Ferron

Raff

Boet

Brent

Ruud

Mads

Pim

Zev

Flip

Fons

Ward

Bas

Sieb

Skip

Roef

Loek

• Katrien

Haha inderdaad, Mels gaat niet!

• Sulio

Sjoerd vind ik echt goed bij passen en volgens mij is het ook te doen in het Frans. Maar het moet natuurlijk wel jullie smaak zijn.