wat vinden jullie van....

• Nirel

Ik blijf lekker bezig vanavond :D

wat vinden jullie van Raas? afkomstig van Erasmus,

wat voor namen passen hierbij?

en in welke categorie zou je hem plaatsen?

ongezouten meningen gevraagd!

pestgevoelig ja/nee etc. hoe kijk je tegen de naam aan.

ik ben benieuwd! :D

• Puck!

Yoooo!

Hmmm.. Heb er echt even over moeten denken! Vind dat soort stoere, korte namen vaak wel leuk namelijk. Om hem dus meteen in ‘mijn hokje’ te plaatsen:

Ik zet RAAS in het rijtje naast: Finn, Maas, Noud, Boet, etc! Maar dan is Raas nog extra ‘anders’.. (Nog nooit eerder gehoord!)

Mijn mening: Ik moet te erg denken aan ‘Raas niet zo door op dat onderwerp!’. Weetjewel? Doorrazen over iets.. Dus de naam Raas heeft voor mij iets negatiefs… Vind het nét geen echte naam. (Toch teveel werkwoord, denk ik, haha. En dan ook nog een negatieve..)

Wat vind je van Maas? of Reza? of Louk? Lev? Noud? Tijn? (Van Valentijn) Sev?

Welke jongensnamen staan nog meer op de lijst? Denk graag met je mee!

Nu gauw slapen, hele avond aan school zitten werken…

X!

• Kmv4

Raas broertje van Storm

Ik vind Raas wel een leuke naam, zou niet matchen met onze achternaam waar ook een ‘aas’ in zit maar hou van dit soort namen :-)

• Nirel

Inderdaad is de naam wel verwant met razen, zowel als een wervelwind als doordraven/doorrazen.

Ik plaatst heb daarom direct naast storm!

Zelf moet ik ook nog een beetje eraan wennen maar vind de simpelheid en de uniekheid wel heel leuk!

Moet zeggen dat deze naam het nog niet haalt bij de naam die we al vast hebben staan voor een jongetje!

Vriend moet ook erg wennen aan deze naam!

Misschien twijfel ik op het eind toch nog, wie zal het zeggen, ik heb immers nog even dus ook tijd zat om een naam op me in te laten werken!

De naam is in 2009 0x gegeven 2010 2x, 2011 1x en 2012 ook 1x

• Marieke72

Kmv4 Schreef:

——————————————————-

> Raas broertje van Storm

>

> Ik vind Raas wel een leuke naam, zou niet matchen

> met onze achternaam waar ook een ‘aas’ in zit maar

> hou van dit soort namen :-)

Ik word er een beetje onrustig van ;)

• Millie

Het doet mij ook denken aan ‘razen’ en ‘storm’. Vind het niet zo'n geslaagde naam.

• Maren

Ik vind het een vreemde naam, en begrijp de afleiding uit Erasmus ook niet helemaal. Is dat echt, of zelf bedacht?

De klank vind ik acceptabel maar niet fantastisch.

• Nirel

Das echt;) tenminste daar ga ik vanuit als het bij meertens staat!

• Vleerkipje

Zeer vreemde “naam”. Rijmt ook op dwaas.

Erasmus? hoe dan? :)

Namen die erbij passen: Poog, Leef, Ren, Lust, Zaag, Treed

• -Emmy-

O wat leuk, die kende ik nog niet!

Ik denk erbij aan ‘razen’ en ‘razend’ en een beetje aan ‘haas’.

Vind 'm heel bijzonder en best leuk.

Ik ken bijvoorbeeld ook Daas en die vind ik wel mooier, ook is dat ook een woord dat versuft, verdwaasd betekent (en dazen is dwaze praat uitslaan).

Ik denk ook aan namen als:

Faas

Maas

Laas

Staas

Waas

Ignaas

Servaas

Haas (als afkorting van Hazel) vind ik voor een meisje stiekem ook best leuk.