We hebben de namen - nu nog een positieve zwangerschapstest!

• Olle

Als namengek heb ik het hier zo vaak als het maar kan over namen. Er worden met regelmaat “wegstrepertjes” en “top 10-lijstjes” gemaakt en al een aantal maanden geleden waren we het over uit welke meisjesnaam we allebei het mooist vinden. Met de jongensnaam zitten we minder op één lijn, maar ik was voor mijzelf ook minder overtuigd welke naam ik nu het leukst vind, ook omdat ik sommige namen niet mooi vind klinken i.c.m. de achternaam. Tót ik afgelopen week ineens een jongensnaam noemde en mijn partner zei: Die vind ik ook héél mooi! Dat gaf echt een YES gevoel. Kunnen nog steeds wel wegstrepertjes en lijstjes maken (vind dat ook gewoon een leuke vrijetijdsbesteding haha) maar als we het over onze denkbeeldige toekomstige kinderen hebben dan hebben we al namen voor hen. Nu ben ik héél benieuwd of het er in 2013 van zal komen… én of we deze namen als favorieten behouden.

Wie van jullie (die al kinderen heeft) was al vóór de zwangerschap uit de naamkeuze?

• Millie

Oh geweldig nieuws!! Ik hoop voor jullie dat er gauw een positieve test komt…

Ik heb nog geen kinderen, maar de namen staan wel al 3 jaar vast.

• Hili

Bij de oudste wisten wij al ruim voor de bevruchting hoe hij zou gaan heten als het een zoon zou zijn. We kwamen er toevallig achter dat we het beide een super naam vonden en dit is nooit meer veranderd….. De meidennaam en de 2e jongensnaam waren een stuk lastiger ;)

• -Emmy-

Ik, nog lang niet zwanger en ook nog niet eens van plan, maar we hebben wel al namen :)

• Jose1972

Bij de eerste wilde ik de naam geven die ik altijd al in mijn hoofd had, maar toen niet gedaan vanwege populaire naam (in 2009). Bij de tweede heb ik toch die naam gegeven die ik bij de eerste al wilde doen. Bij mijn derde kind is het de naam geworden die ik al 20 jaar het mooiste vond voor een jongen (en mijn man gelukkig ook).

• Phebe

Voor onze outste dochter hadden we de meisje naam al voor we zwanger werden.

Ik de jongens naam ook maar mijn man eerst nog niet later was hij het er ook mee eens.

Bij onze zoon (die helaas in mijn buik is overleden) hebben we smorgens in de auto voor de bevalling nog nieuwe namen nog verzonnen. We wilden de andere namen nog bewaren voor een eventuele volgende.

En voor onze jongste dochter hadden we de namen dus al.

• Nahariya

Ik heb altijd gezegd dat ik een dochter Sarah zou noemen. Mijn partner was het daarmee eens, dus je kan zeggen dat we al een naam hadden voor de zwangerschap. Alleen hebben we nu 2 dochters en ze hebben allebei een andere naam dan Sarah. We hebben ons dus niet gehouden aan onze favoriet voor de zwangerschap. Misschien onder invloed van hormonen, ik weet het niet.

De jongensnaam hadden we dit keer ook al voor de zwangerschap, alleen hebben we heel erg getwijfeld, lijstjes gemaakt, namen gezocht, om uiteindelijk toch weer op dezelfde naam uit te komen.