Kunnen deze namen?

• Sas30

Naar aanleiding van het topic over ‘vergeten’ namen, mijn vraag of de volgende namen eigenlijk nog kunnen. Het zijn namelijk namen

die ik zelf in overweging zou kunnen nemen om te geven….

Marlies

Astrid

Ilse

Janneke

Marieke

Robert

Martin

Mark

Wouter

• Lola

Bij de meisjes vind ik Marlies en Astrid nog best kunnen! Mooie namen. Marieke twijfel ik over.

Ilse vind ik echt heel gedateerd, zou ik niet meer geven. Janneke klinkt voor mij vooral heel erg Hollands ;), kan ik niet goed beoordelen.

Bij de jongens vind ik alleen Wouter nog kunnen. Wordt hier wel nog gegeven denk ik.

• Lorelei

Ik vind Martin en Marlies ook heel erg mooi. Soms is het heel jammer als namen “uit” raken. Ik zou deze namen nog gerust als tweede of derde naam durven geven. Maar als eerste naam niet. Gelukkig zijn er nog meer mooie namen beschikbaar.

• Tuwa

Ik denk dat hier een verschil zit tussen Belgie en Nederland :D

Ik vind nml Marlies en Astrid nu eigenlijk niet meer kunnen (Astrid nog het minst), maar Marieke, Janneke en Ilse wel. Vooral Ilse wordt hier nog regelmatig gegeven.

Vwb de jongensnamen vind ik iig Wouter, en misschien ook wel Martin nog kunnen :) Ik ken overigens een twee-jarige Martin

• Blue

Ik vind alle namen nog heel goed kunnen.

Al hoor ik zelf liever Marloes dan Marlies.

• Tineke

Het gaat denk ik gewoon om smaak, uit welke periode ze dan ook komen´.

Ik vind Marlies een hele leuke naam, een poosje terug is hier in de buurt ook een meisje geboren met de naam Marlies, hartstikke leuk!

• Maarten

Ilse, Janneke en Wouter ‘kunnen’ nog, de rest is gedateerd. (Puur mijn persoonlijke indruk.)

• Olle

Ik vind Astrid en Janneke erg gedateerd. Marieke en Marlies vind ik leuke namen en zou het ook leuk vinden als meisjes die nu geboren worden deze naam krijgen. Ilse vind ik niet mooi, maar niet per se te gedateerd.

Robert en Martin vind ik te ouderwets voor een jongen die nu geboren wordt. Mark en Wouter vind ik allebei leuk en niet te gedateerd.

• Maren

Ilse en Wouter vind ik mooi, en zeker nog kunnen.

• Vleerkipje

Natuurlijk “kunnen” ze nog. Ik vind dit altijd zo vreemd :)

Wie of wat bepaalt dat dan?

Volgens mij alleen jijzelf =-)

Namen zijn tijdloos en de mening van de meerderheid doet er al helemaal niet toe.

Een naam kan ouderwets zijn, natuurlijk, maar ik zie dat niet als een reden om hem niet te geven.

Zolang je hem maar leuk vind.