Vergeten namen

• anoniem

Ik hoor de naam Simone om me heen niet meer.

Bianca ook niet trouwens bij pasgeborenen.

Laatst wel een Rianca tegen gekomen.

• Millie

Joke

Nele

Melissa

Anneke

Kirsten

Robby

Lode

• Olle

Op zich geen naam “vergeten” maar ik vraag me soms wel af waar Marieke en Jeroen zijn gebleven?

Tijdens mijn basisschoolperiode was het een sport van mij om te tellen hoeveel Marieke's ik kende. Ik had er op de basisschool drie in mijn klas en op de middelbare school twee (waarvan eentje van mijn basisschool).

En Jeroen is jáááren dé nummer 1 jongensnaam geweest en opeens was ie weg. Wanneer dat gebeurde, geen idee.

Verder: Jorinde

Naam kwam ik voor het eerst tegen in 1988 toen ik op kamp was. Vond de naam meteen mooi, fris en vernieuwend. Dat meisje zal denk ik rond 1981 geboren zijn… Meertens instituut geeft 1993 als hoogtepunt met 28 geboortes, maar nu hoor je hem eigenlijk helemaal niet meer.

Ik ben trouwens héél benieuwd welke namen over dertig jaar gegeven worden. Heb er totaal geen idee van, kan me nauwelijks een voorstelling maken bij “andere namen” dan die je nu hoort, maar dertig jaar geleden was het ook héél anders dan tegenwoordig, dus ja, we zullen zien. :)

Ben benieuwd of mensen over dertig jaar net zo'n gedateerd gevoel hebben over Emma, Julia en Sophie als wij nu hebben over Patricia, Wendy en Bianca.

• Marloes mv C+R

Nou inderdaad, wordt de tendens straks nog meer unieke namen of hebben we een top gehad en houden we het straks bij de namen die we nu de laatste 30 jaar-50 jaar hebben ´bedacht´?

Susan vind ik de leukste van bovengenoemde.

• MarjoleinAM

Meisjes:

Chantal

Melanie

Mieke

Nienke

Stephanie

Nicole

Wat jongensnamen betreft kan ik niets bedenken..

• Lizzy27

Als ik es het lijstje afloop van de mensen waarmee ik in de basisschool zat:

Andy

Tom

Sam

Davy

Dieter

Dimitri

Karel

Joris

Hannes

Steven

Valentijn

Bert

Marie-Christine

Sandra

Frauke

Delphine

Lieselotte

Joke

Peggy

Elke

Ansje

Elke

Dit zijn trouwens mensen van '81.

> Frauke is volgens mij de enige naam die hier (Vlaanderen) nog regelmatig aan een baby'tje wordt gegeven.