Is dit een bestaande naam(Liore)?

• anoniem

Ik zocht naar de (betekenis van ) de naam Liore, ik dacht dat dit een bestaande naam was maar ik kwam niet verder dan Lior en Loire.

Kent iemand deze meisjesnaam , wat is de herkomst en betekenis?

• Lorelei

Liora of Leora is hebreeuws en betekent licht. De mannelijke versie is Lior/Leor.

• Millie

Ik ken een meisje met de naam Liore. Haar zusje heet Naëlle. Sinds 2003 tot nu is er in Vlaanderen maar 1 meisje geboren met de naam, dus dat moet dan het meisje zijn die ik ‘ken’.

Het is misschien ver gezocht, maar kan het niet dat men hun kind wilden vernoemen naar de rivier Loire, maar de klinkers omgekeerd hebben?

• Anonimus

Ik vermoed dat voor zover de naam effectief wordt gebruikt als voornaam hij meestal zal zijn afgeleid van het Hebreeuwse Lior(a) zoals Lorelei zei.

Ik denk dat ik aan mijn nickname gekomen ben via de naam Liora op de site Behind the name en er zelf Liore van gemaakt heb. De naam heeft gelijkenissen met mijn eigen voornaam en daarom vind ik hem wel leuk als nickname.

• Nahariya

Het is een variant op de Hebreeuwse naam Liora, zoals Lorelei zegt. De betekenis is “mijn licht”. (Li = mijn, or = licht).