Vigo

• JaDeW

Geboren bij ons in de straat: VIGO

Wat vinden jullie van deze naam? Zouden jullie het eerder als Viggo spellen? En hoe zouden jullie broertjes of zusjes noemen?

• Millie

Ik vind de schrijfwijze Vigo het mooist.

Namen die er bij passen: Milo, Rens, Otis, Damian, Sil, Daan, Lothar / meisjesnamen: Lot, Fem, Lou, Ine, Kaat, Elin, Jo

• Lorelei

Ik vind het een prima naam. Ik vind Viggo de mooiste spelling. Ik weet niet waarom. Scandinavische namen vind ik er wel bij passen.

• niene

Ik vind Viggo een hele mooie naam, maar vanwege de betekenis zou ik hem nooit geven.

• Olle

Ik heb geen uitgesproken voorkeur voor Viggo of Vigo. Aangezien Vigo vaker gekozen wordt dan Viggo, zou ik naar Vigo neigen.

Enige nadeel aan de naam vind ik de associatie met Viggo Waas.

Namen die ik erbij vind passen:

Boaz

Ezra

Enzo

Otis

Senna

Luca

Tycho

Tyas

Odin

Isto

Yaël

Yentl

Runa

Mila

Noa

Isa

Farah

Fenna

Fayah

Lynn

• Marieke72

Wat is het nadeel met Viggo Waas dan? Prima vent toch. Of vind je dat je een naam van een bekende NL niet mag gebruiken?

• Marieke72

Op het babyprikbord zijn er twee Vigo's geboren. Ik kende deze spelling nog niet, gek genoeg. Eigenlijk vind ik het een veel duidelijkere spelling en de uitspraak vind ik ook beter. Ik zou dus ook voor Vigo gaan.

• Olle

Ken hem natuurlijk niet persoonlijk, maar zoals hij op mij overkomt op televisie vind ik hem niet zo sympathiek. Vind overigens wel dat je een naam van een bekend persoon kunt gebruiken, maar zou het niet fijn vinden als mensen steeds zouden vragen: Oh, ben je fan van… Heb je hem/haar vernoemd naar..? etc.

• anoniem

Vigo wel leuk, maar Figo vind ik leuker, stoerder. Ik vind de v vaak nogal een softe letter voor een jongen als beginletter.