Hoe vaak komen jouw top-10 namen voor in de SVB-lijst?

• Lorelei

Het gaat om de lijst van 2012, van de SVB.

Jij houdt ook van aparte namen :) Toen ik het topic startte, dacht ik dat ik de enige zou zijn met nullen in m'n rijtje :D Maar dat valt nog mee.

• Sophéa

Ik heb 2 favoriete jongensnamen en 2 favoriete meisjesnamen, een top 10 kom ik écht niet aan (:P)

De jongensnamen zijn gemiddeld 45 keer gegeven (6 en 84), de meisjesnamen zijn origineler: Gemiddeld 4x (2 en 6).

• Marloes mv C+R

Het is overigens niet zo dat omdat de naam in 2012 niet gegeven is dan ook niet bekend of eerder gegeven is, als je deze lijstjes herhaald vanaf meertens, blijven er minder 0en over.

• Lorelei

Ja, daar heb je helemaal gelijk in.

Maar deze cijfers geven een beter beeld van de populariteit op dit moment.

• Lorelei

Hihi, het gemiddelde van 2 en 6 is bij mij 4 B)

• Sophéa

Haha oeps, bedankt voor de correctie (:P)

• Lieve!

Mijn top10 meisjesnamen: 45x, 1x, 452x (helaas), 2x, 1x, 4x, 12x, 20x, 1x en 7x.

Dat is gemiddeld: 54, 5 keer. Dus 55 keer.

Als Roos niet in het rijtje zou horen dan is mijn top9 maar 10.3 (dus 10) keer gegeven.

Mijn top10 jongensnamen: 0x, 0x, 3x, 13x, 1x, 61x, 33x, 16x, 25x, en 54x

Dat is gemiddeld: 20,6 keer. Dus 21 keer.

Mijn meest gegeven naam hier is Elijah.

• Lorelei

Marloes mv C+R Schreef:

——————————————————-

> Meisjes: 3, 0, 2, 1/1 (spelling), 1, 0, 3, 0

> (varianten totaal 36), 0, 1

Hey, Marloes

Vind je die varianten net zo mooi, als de naam die nul keer is gegeven? Of vind je die varianten minder mooi? En is het puur spellingsvariatie, of klinkt het ook anders?

Ik ben namelijk een beetje met getalletjes gaan rekenen. En ik heb die varianten nu niet meegeteld. Maar als je zegt dat je ze net zo mooi vindt en het zijn echt puur varianten in spelling, dan zet ik ze er nog wel bij.

Lorelei

• Marloes mv C+R

Het is niet de naam maar het verschil is een leesteken of de e wel of niet achter de naam. Het is een Franse naam, dus je kan je afvragen in hoeverre de e een toevoeging is in de uitspraak. Ik vind sommige varianten wel mooi, sommige niet.

• Lorelei

Pff, je maakt het me wel moeilijk. :S

De spellingsvarianten die je wel mooi vindt, wil ik eventueel nog wel meetellen. Maar alleen als je ze nèt zo mooi vind als je naam, die nul keer gegeven is.

En dan moet je me wel vertellen, wat het totaal is van die nèt zo mooie varianten.

Als je het te moeilijk vind, mag je het ook laten. ;) Dan tel ik ze gewoon niet mee.