Ineens lichte twijfel

• Nahariya

Ik heb nu al een hele tijd de combinatie Jakob Izaäk vaststaan, maar nadat ik net wat reacties op een oude poll van mij las kwam ik toch tot de conclusie dat ik Jakob Efraïm en Jakob Marwan ook wel erg leuk vind.

Welke combinatie vinden jullie het leukst?

• Lorelei

Ik vind Jakob Efraïm het mooist, maar ik vind Jakob Marwan ook wel mooi. Er is niks mis met Izaäk, maar die vind ik wel het minst mooi in combinatie met Jakob.

Efraïm en Marwan zijn allebei minder “harde” namen dan Izaäk. En dat vind ik een groot voordeel, want Jakob klinkt ook wel een beetje hard. En met Izaäk erbij, versterkt dat nog eens.

• Bloempje16

Jakob Efraïm! Erg mooi.

• Hili

Helemaal mee eens!!!

• Millie

Ik ook!

• Jorsum

Ik ook!

• Zea

Ik zou voor de naam gaan waarvan de herkomst/betekenis je het meest aanspreekt. Wat wil je je kind meegeven?

Izaak vind ik de meest toegankelijke naam om te gebruiken; mocht hij ooit zijn 1e naam niet meer willen gebruiken.

Spannend, hij komt bijna :)

• Lorelei

Toegankelijk, tja. Efraïm zie ik niet snel als voornaam… Maar Efraïm heeft een afgeleide vorm, Evron. Die zie ik wel als roepnaam voor me.

Hoe waarschijnlijk is het eigenlijk dat hij z'n tweede naam gaat gebruiken? Meestal is die puur voor de sier…

Misschien maakt het dus niks uit, maar ik wou het toch even zeggen.

• Olle

Jakob Efraïm vind ik qua klank het mooist, maar Isaäc vind ik de mooiste naam van deze drie.

Is Isaäc geen kanshebber als eerste naam? Echt leuk vind ik die, maar niet voor ons.