namen die "rijmen"?

• anoniem

Hoe sterk houd je zelf rekening met een naam die rijmt?

Ik vond bijvoorbeeld eerst Jeroen wel leuk, maar toen zeiden sommigen “poep in je schoen”, en dat kan ik er niet meer los van zien.

Ook de naam Brent vind ik leuk, maar daar denk ik nu “krent”achteraan.

Is dit overdreven of ligt het eraan waarop een naam rijmt?

• Millie

Hmm interessante vraag..

Zelf denk ik niet bij het rijmpje op de naam Jeroen. Ik zou iets als ‘oen’ denken bij de naam.

Ik zou geen naam voor mijn kind kiezen waar overduidelijk fout op gerijmd kan worden. Maar kinderen vinden wel rijmpjes op elke naam, dus om bij elke naam na te denken over de rijm.. Nee, dat zou ik niet doen.

• Marinthe

ik denk dan maar zo: op iedere naam kan je wel rijmen ;) zij het niet met de voornaam dan wel met de achternaam….

zo kreeg ik altijd: M.artine K….. lust graag Mars en mijn kinderen krijgen altijd te horen: T.. v.d. H… kurk in je mond en ontplof. En op hun voornamen is ook makkelijk te rijmen…ik heb me er nooit door laten weerhouden ;)

T.im is niet slim

S.eth moet naar bed

R.ik is dik

M.int, vervelend kind

en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

• San mv2

Het is niet te doen om rijmwoorden te voorkomen.

Uiteindelijk werd het bij mij Sandra de Pandra…

Ik heb dat nooit erg gevonden.

Kinderen verzinnen toch wel iets.

Liever een raar rijmwoord op je naam dan kwetsende opmerkingen over je uiterlijk of karakter.

Mijn zoon heet dus gewoon Lex!

• Phlox

Ik bedacht me gisteren iets soortgelijks: Ik vind de naam Floyd erg leuk, maar moet steeds aan vlooien denken, tenminste dat kinderen dat dan als overduidelijke plaagmogelijkheid zullen zien. Wat jullie? Zou het een overweging zijn om deze naam te vermijden. Zijn er namen die jullie zelf vermijden hierdoor?

• Phlox

Bij Jeroen heb ik dat trouwens minder omdat het een “normalere” naam is.

• anoniem

Ik heb dat ook met Floyd, hele leuke naam maar denk ook aan vlooien idd.

Maar ook namen als Rick, Nick, denk ik gelijk … achter terwijl het toch hele gangbare namen zijn.

• Karlijn

Hahaha, je laat je zo wel gek maken. Jeroen poep aan je schoen, is van Jan, Jans en de kinderen en kent bijna iedereen wel denk ik.

Bij Brent denk ik niet aan krent hoor, gewoon een fantastische naam!

Zelf heb ik er ook nooit last van gehad of rekening mee gehouden, al hebben mijn kinderen niet echt pestgevoelige namen denk ik, maar als je daar rekening mee gaat houden vallen bijna alle namen af.

• Eponine

Van mijn naam werden ook rijmpjes gemaakt die nergens op sloegen. Beetje het ‘Sandra de Pandra’ idee dat eerder al genoemd wordt.

Op iedere naam is wel wat te verzinnen. Er is zelfs een Engelstalig liedje over rijmen op namen, “The Name Game” van Shirley Ellis, recent nog gebruikt in de serie American Horror Story.

• Nahariya

Ik heb daar nooit aan gedacht. Nu ik een tijdje zit na te denken kom ik tot de ontdekking dat de naam van mijn jongste rijmt op kanarie. Maar mocht ze ooit Sari Kanarie genoemd worden, dan zou dat eerder grappig zijn dan beledigend.