BENTO

• Floortje

Geboren….mijn neefje Bento.

Ik had er nog nooit van gehoord maar vind het een erg leuke naam.

En jullie??????

• Kmv4

Gefeliciteerd, ik vind de naam helaemaal niet leuk.

• Marieke72

Van harte. Ik vind de naam niet mooi.

• Nirel

ik dacht gelijk aan hondenvoer,

heb me er eens in verdiept en kwam toen ook Bento Kronen tegen, kan het niet los zien.

sowieso vind ik namen met Ben erin niet mooi.

Mijn neefje heet Benno, in 2011 geboren, kon ik ook amper los zien van Benno L. inmiddels denk ik er niet meer standaard een L achter;)

• Millie

Gefeliciteerd met je neefje!

Sorry, maar ik vind de naam ook niet mooi.

• Blue

Proficiat.

Bento is een verkorte vorm van de Italiaanse naam Benedetto of de Spaanse naam Benedicto ( = beiden Benedict ‘gezegend’)

• Be2You 2013

Gefeliciteerd!!

Gek genoeg is deze naam ook een naam die ik met een hond associeer. Wij zouden ooit bijna een bernersenner reu uit het assiel halen met die naam. Op zich vind ik de naam niet persé lelijk maar ik kan het niet los zien van een hond. Gebeurt vaker hoor. Wij hadden ooit een buurvrouw met een jack russel met de naam B.o. (ff puntjes vanwege evt meelezers) En een paar jaar later werd ik voor het eerst tante van een neefje met dezelfde naam. Vind dat dus ook een hondennaam en ondanks dat mijn neefje inmiddels 4 is en ik wel gewend ben aan de naam vind ik het nog steeds geen mooie naam omdat ik altijd moet denken aan de jack russel van de buren. Dat soort associaties heb je soms!!

• Judith

Het eerste wat ik dacht was ook woef woef. Sorry, maar wel van harte gefeliciteerd.

• Lizzy27

Ik vrees dat ik mij wat moet aansluiten bij de rest. Zag er meteen ook een hond bij. Geen idee van waar die associatie komt…..

Maar trek je daar maar niks van aan, en geniet van dat kleine boeleke! Proficiat trouwens.

• Olle

Gefeliciteerd!

Sorry, ook mijn smaak naam is jet niet…