Vlaams-Nederlandse 2de+3de naam

• Millie

De namen voor onze kinderen staan vast, misschien veranderen die nog in de toekomst maar daar maak ik me niet zoveel zorgen om.

In Vlaanderen is het niet de gewoonte dat je je kind een 2de naam geeft die je graag hoort, meestal is het een vernoeming. Ik moet dus nog heel hard mijn vriend overtuigen om onze zoon of dochter wél een tweede naam te geven. Nu wil ik er graag ook iets mee doen en niet zomaar een mooie naam kiezen.

Wij hebben grote en concrete plannen om naar Nederland te verhuizen. Maar we willen ons kind ook de Vlaamse cultuur nog meegeven, dus dacht ik er aan om als 2de naam een typisch Vlaamse naam te kiezen en voor de 3de naam een typische Hollandse.

Kunnen jullie me helpen? Namen voor meisjes en jongens zijn welkom!

Bedankt alvast :-)

• Lola

Ben je dan op zoek naar een mooi-klinkende combinatie? Snap niet precies waar je hulp mee nodig hebt :p

En de voornamen die je gekozen hebt wil je niet zeggen?

• Anonimus

Hannelore denk ik meteen aan als ‘Vlaamse’ naam, voor de Nederlandse namen denk ik voor een meisje meteen aan Roosmarijn of Madelief!

Maar ik weet helemaal niet wat jullie smaak is.

• Blue

Ligt eraan waarin in Nederland je gaat wonen. Ik denk dat het vooral in de randstad (het westen van Ned.) voorkomt.

In Limburg bijv. wordt er meestal wel nog vernoemd naar peter en meter of opa's en oma's, in de tweede, derde en soms vierde naam.

• Millie

De namen die we gekozen hebben zijn:

Niene

Tiebe of Finn

We zouden hen graag een 2de Vlaamse voornaam geven zoals bv. Hannelore en een 3de Nederlandse naam bv. Wies. Voor een meisje wordt het dan Niene Hannelore Wies.

Qua namen hou ik zeer veel van de ‘ie’ klank of van namen die eindigen op een doffe -e.

Bedankt voor de hulp!

• Phebe

Klaas

Jan

Trudy

Kobe

Faas

Lieve

Goedele