Jullie mening

• Mirel

Hallo Allemaal!

Mijn vriend en ik vinden de jongensnaam Loek heel erg leuk. Deze zouden wij graag aan een toekomstig kindje willen geven. De enige twijfel die het bij mij oproept is, kan er niet te veel op gerijmd worden? Op deze manier heeft tot nu toe elke jongensnaam wel iets waardoor hij afvalt. Wat vinden jullie? En wat vinden jullie in het algemeen van deze naam?

Alvast bedankt!

Groeten Mirel

• Katrien

Leuke naam enne….welke woorden rijmen er dan allemaal op? Ik kan er geen bedenken die nou erg zouden zijn hoor! Sowieso maken kinderen de vreemdste bijnamen en dergelijke mocht het kind buiten de groep vallen, daar heeft de naam (en wat er eventueel op rijmt) niks mee te maken.

• Maart

Op zich best een leuke naam, maar mocht je zoon dan ooit een internationale baan krijgen of gaan reizen is het niet echt een naam waar je lekker mee voor de dag komt vind ik.

Mijn naam is ook lastig uit te spreken in het Engels, maar betekent in ieder geval niks raars en dat criterium hanteer ik ook voor de namen van mijn kinderen. Het mag best duidelijk zijn dat het een Nederlandse naam is, als je er in het buitenland maar niet mee ‘voor schut’ loopt.

• Mirel

Bedankt voor jullie reacties!

Hoezo sta je voor schut in het buitenland met de naam Loek? Het is toch gewoon Luke, op z'n Nederlands geschreven? Misschien moet hij het spellen in het buitenland, maar dat moet ik zelf ook en daar heb ik geen last van. Of zie ik iets over het hoofd?

• cejo

misschien dat Maart bedoelt dat het klinkt als het engelse look van kijken.

Verder denk ik dat kinderen altijd gaan rijmen….vaak vervangen ze de 1ste letter in een P.

Zo heet ik dus pinda…lekker belangrijk.

Dus kinderen zeggen sneller Merel Perel dan Merel kerel om een voorbeeld te geven.

Verder vind ik Loek een onwijs leuke naam,die ik er hier helaas niet doorheen kreeg.

• Jaycee

Prima naam hoor! Weer eens wat anders dan Luuk of Luc. En volgens mij ook goed te doen in het buitenland.

• Sydney

Loek best aardig, ook een naam die voorheen wat meer voor kwam maar die je nu bijna niet meer hoort. Kinderen pesten als ze willen pesten en niet persé om een naam. Nu lijkt me Loek helemaal niet pestgevoelig dus daar zou ik me niet door laten weerhouden.

• Maart

Loek is in het Engels look, Luke is in het Engelse ‘luuwk’ (én een bekende naam). Althans, zo zie ik het.

Als je Loek ziet als Nederlandse/fonetische schrijfwijze van Luke/Luuk, vind ik het ineens een veel minder leuke naam.ook. Maar jullie keus natuurlijk!

• Maren

Loek is een prima naam. Lijkt me helemaal niet pestgevoelig. Ook internationaal prima.

het woord ‘look’ is toch niet erg? het klinkt niet eens echt hetzelfde. Als het nou een engels scheldwoord was, dan is het anders, maar ik zou me om het woord look absoluut geen zorgen maken.

• Vleerkipje

Hi what's your name?

Loek

Where?

Haha nee hoor… Ik denk bij Loek wel eerder aan ‘look’ ipv Luke.

Maar ik zie het probleem niet zo.

Hoe zou je het zelf vinden als je je voor moest stellen aan een engelsman (verbaal) als Loek?

Opgelaten? Schaamte? Helemaal niets? Misschien is dat een uitgangspunt.

Loek, boek, snoek, koek, roek, poek, doek, zoek? Ik zie daar ook geen probleem hoor.

Leuke naam :)

Wat Sydney hier schrijft ben ik het helemaal niet mee eens:

“Kinderen pesten als ze willen pesten en niet persé om een naam”

Een kind wordt 9 van de 10 keer het mikpunt omdat het kind afwijkt van de norm. Anders is dan de rest.

Dit kan zeer zeker ook alleen zijn/haar naam zijn.

Dat kinderen pesten is sowieso een trieste zaak, als alleen maar meer mensen hun kinderen leerden

respect voor anderen te hebben vanaf heel jonge leeftijd. Of überhaubt…..Maar dat is een ander verhaal.