De namen worden...

• JE

Ik heb hier al eerder een aantal topics geopend voor jullie advies en nu zijn we eruit. :-)

Als we een meisje zouden krijgen dan wordt het:

Liv Carice

Met runner-ups:

Liv Babet

Liv Isabel

En voor een jongen hebben we:

Len Rubin

Met runner-ups:

Len Julian

Len Benjamin

We hebben besloten om toch voor de naam Liv te gaan als we een meisje zouden krijgen, ook al kunnen we dan niet meer voor onze favoriete jongensnaam gaan. Wie het eerst komt wie het eerst maalt zeg maar. ;-) We hebben ook nog gedacht om de initialen L.I.V. of L.E.N. te gebruiken maar zijn hier toch vanaf gestapt omdat dat toch wel lastig is bij een eventuele tweede.

Wat vinden jullie van deze namen? En de runner-ups die het om verschillende redenen niet worden? Er is nog een klein beetje twijfel over de naam Len Rubin… Mijn nichtje heet namelijk Lynn Robin. Lijkt wel erg op elkaar hè? Ik vind het zelf niet heel storend maar ik weet niet wat de reacties van de familie zullen zijn…

Hopelijk laat een kindje niet al te lang meer op zich wachten en dan heb ik nog 9 maanden de tijd om te twijfelen. *lol* ;-)

• Millie

Leuke namen. Ik vind Liv Babet net iets leuker dan Liv Carice.

• Olle

Leuke namen, Liv en Len.

Combi's Liv Babet en Len Julian vind ik het mooist.

• Karlijn

Leuke namen. Ik zou gaan voor Liv Babet en Len Julian zeker gezien het nichtje dat Lynn Robin heet, mijn mening hoor maar ik vind de namen te dicht bij elkaar liggen.

• Maart

Ik vind zowel Len als Liv eigenlijk niet kunnen met al een Lynn in de familie… Lijkt mij allemaal veel te veel op elkaar. En Len Rubin vind ik al helemáál een copy-paste van je nichtjes naam.

Ik vind Babet en Benjamin de leukste namen voor erachter (en eigenlijk ook leuker dan de eerste namen die jullie in gedachten hebben, ik vind Liv en Len allebei meer afkortingen dan op zichzelf staande namen).

• anoniem

Als mijn dochter Lynn Robin zou heten, zou ik echt heeel raar opkijken als er een neefje wordt geboren met de naam Len Rubin, lijkt veel te veel op elkaar.

• JE

Ik denk eerlijk gezegd niet dat mijn zusje dat erg zou vinden. Een tweede naam gebruik je eigenlijk ook nauwelijks. Ik

zou het waarschijnlijk wel even met haar afstemmen. Ik weet wel dat zij mocht ze ooit nog een kindje krijgen en het wordt een jongetje dat ze hem dan Benjamin zou willen noemen. Dit is één van de redenen dat Benjamin ook af valt bij ons.

• Hili

Mee eens….ik vind het ook teveel van hetzelfde….Len en Lynn in een familie zal best voor spraakverwarringen gaan zorgen

• mam86

ik vind dat ook teveel lijken op je nichtje.

liv isabel het leukst. maar je kunt nu al wel wat kiezen maar als je straks zwanger bent is de kans groot dat je gaat twijfelen of het ineens niet meer leuk vind..weet ik uit ervaring. voor mn zwangerschap had ik een heel ander lijstje.