Charlie of Charlee voor een meisje?

• Melissa

Na een paar keer jullie advies te hebben gevraagd, gaan we onze dochter toch Charlie noemen.

Nu kwam in bij Amerikaanse sites tegen dat voor meisjes soms Charlee wordt gebruikt.

Gebruikelijk houd ik helemaal niet van het vervormen of veranderen van originele namen. Maar deze spelling vind ik er wel vrouwelijker er uit zien.

Dus wat vinden jullie van de spelling en ook leuk om te weten….

Wat vinden jullie van de naam Charlie bij onze andere dochter Tatum?

• Persansept

Ik zou gaan voor Charlie. Ik vind het een leuke combinatie, lekkere stoere namen allebei

• AngeliqueB

Ons nichtje heet Charly, ook nog een mogelijkheid!

• Millie

Charlie past echt heel goed bij Tatum, zou deze schrijfwijze ook nemen.

• Puck!

Sowieso Charlie doen! Zo ‘hoort’ het gewoon in NL :)

• Vleerkipje

Ik zou gaan voor Charley :P

• Lola

Ik vind Charlie het mooiste, Charlee inderdaad misschien iets ‘meisjesachtiger’, maar ik zou het enkel doen als je het echt mooier staan vindt, anders zou ik het bij het origineel houden!

• Maren

Ik zou Charlie of Charly of Charley doen.

Charlee is (voor mij) minder duidelijk wat uitspraak betreft. Zou ook frans kunnen zijn (sjarLEE).

Charlie past goed bij Tatum, beide namen zijn niet mijn smaak, maar dat is niet belangrijk.

• Karlijn

Charlee komt op mij een stuk softer over en de uitspraak twijfel ik over. Naast Tatum vind ik Charlie veel mooier staan. Twee stoere namen!

• Elisa81

Charlee veel mooier dan Charlie, maar de uitspraak kan voor problemen zorgen. Charlie vind ik wel mooier naast Tatum. Maar nog mooier is Charley ;)