Thobias

• Mo

Wat voor soort naam vinden jullie thobias ?

• Blue

Een mooie naam, maar wel zonder -h-

Gewoon Tobias

• Elisa81

Leuke naam, maar niet geweldig. Ik vind hem een beetje standaard. Met die H ertussen vind ik het al een heel andere naam, dan doet het me denken aan een Griekse naam ofzo (misschien doordat dit ook met th begint). Ik zou toch voor Tobias gaan, anders moet je je hele leven jezelf voorstellen als ‘Tobias met een H ertussen’

• Olle

Ik vind Thobias niet zo leuk met die -h- ertussen. Tobias vind ik wel een leuke naam, maar ik hoor hem in gedachten echt met een Duitse uitspraak en dat vind ik wat minder… Het doet me ook denken aan Tobiasscholen (voor moeilijk lerende kinderen).

• Maren

Tobias zonder h vind ik wel mooi.

Dat van de Tobiasscholen is denk ik alleen bekend binnen het vrijeschool wereldje. Er zijn maar 3 van deze scholen, en binnenkort maar 2 in Nederland. Daar zou ik me trouwens sowieso niet echt druk om maken.

Thobias vind ik eruitzien als een combinatie van Tobias en Thomas, alsof je niet kon kiezen…

• Mo

Dank voor jullie reacties!!

Wel vraag ik me het volgende nog af

Valt deze naam in categorie

- ordie

- simpel

- klassiek

- hockey

- tijdloos

- hip

-stoer

Etc

• Maren

Tobias vind ik klassiek/hockey

Thobias vind ik een andere categorie, maar kan er geen woord voor vinden. (gemaakt komt nog het meest in de richting)

• Maarten

De spelling Thobias in de categorie ‘knutsel’.