Silvester

• Tuwa

Voor een eventuele zoon later zijn wij op zoek naar lange jongensnamen (in lettergrepen en/of aantal letters). Er staan er een paar op ons lijstje, maar die zijn het allemaal niet echt …

Nu is er laatst een baby in onze omgeving geboren met de naam Sylvester/Silvester (ik houd zelf niet van de ‘y’ dus ik kies sowieso voor Silvester). Ik merkte dat ik de naam niet mooi vond en zelfs een beetje ordi… Tot ik het betreffende gezin zag en zag dat zij alles behalve ordi zijn, en ik me bedacht dat de naam eigenlijk prima aan onze eisen voldoet.

Vandaar dat ik ineens anders naar de naam begon te kijken en dacht: waarom vind ik ‘m niet zo leuk? Door de associatie met ordinair en Sylvester Stallone? En wat voor ’soort' naam is het? Ordinair? Raar? Mooi?

Wat vinden jullie van Silvester? En wat voor associatie hebben jullie bij de naam?

Ter vergelijking: op onze ‘lange jongensnamen-lijst’ staan o.a. Olivier, Quinten, Benjamin.. Maar die zijn het allemaal net niet of kunnen niet …

• Nirel

Silvester,

wel aardig maar niet top.

ik ben een beetje klaar met Sil… namen.

misschien vind je Samuel dan ook wel leuk?

andere suggestie: Nathanaël,

• Karlijn

Silvester vind ik een naam voor een kat. Niet mijn smaak dus, dan vind ik van jullie lijstje Olivier en Benjamin tien keer leuker!

Misschien nog:

Bastiën

Joaquim

Jurriaan

Jurriën

Killian

Mathias

Jonathan

Jonatijn

Kristian

Lennaert

Matthijs

Silvian

• Blue

Ik vind Silvester een hele mooie naam; inderdaad wel met -i-, niet met -y-

Zeker niet ordinair, eerder hockey-naam.

Eén van de beste restaurants in Limburg heet Silvester.

• Ellen

Ik vind Silvester meer een naam voor een stripfiguur.

Ik vind de andere namen uit je rijtje veel mooier en stijlvoller, vind Silvester toch wel een beetje ordinair.

Ellen

• Marinthe

Silvester is niet mijn ding, net als lange jongensnamen maar er zijn er een paar die ik wel heel leuk vind:

Boudewijn

Lodewijk

Sebastiaan

Benjamin

Samuel

Frederik

Roderick

Alexander

Maurits

• Lorelei

Ik moet ook aan een kat denken. Is het niet zo'n zwarte kat in de looney tunes?

Ik ken een Silvère, maar dat vind ik wel erg deftig klinken.

• Ela

Qua klank vind ik het een erg mooie naam, maar dan wel voor een kat of stripfiguur inderdaad. Waarom weet ik eigenlijk niet zo goed, maar die associatie kom ik niet vanaf.

Daarnaast vind ik namen met Sil erg vrouwelijk. En de afkorting Sil associeer ik met Silvia, dus die zou ik niet zo snel kiezen voor een jongen.

• Lins

Totaal niet ordinair.Mooie klank.Niet makkelijk in een hokje te plaatsen.Afgekort ook nog leuk.

Ik maak zelf niet de associatie met Stallone.Wellicht omdat ik vroeger een buurjongen had met de naam Silvester.Met een broer Pascal en zus Mirthe.Volgens mij alle drie op hockey destijds.;)

• miranda1963

Silvester is een kat in een strip.

Dan zou ik kiezen voor Silvan!