En wat vinden jullie dan van deze naam..

• Puck!

L.ilith

? :)

Ik weet dat de betekenis niet zo mooi is.. maar vind het zo'n mooie naam! mooier nog dan G.hita! Lily ook leuk maar ik vind Lilith dan veel specialer. En kan hier dan wel beter een blond meisje bij?

• Sascha

Een mooie naam. De betekenis zou mij persoonlijk niet tegenhouden maar van gelovige mensen in mijn omgeving heb ik gehoord dat zij het zelfs zielig vinden als een meisje die naam draagt. Dus het oordeel van andere mensen zou mij er van weerhouden de naam te geven. Ik zou niet willen dat mijn dochter bij voorbaat al met slechte dingen wordt geassocieerd.

• Lorelei

Voor mij geldt hetzelfde. Ik vind het een mooie naam, maar er is een te negatief beeld van bij mensen.

• Nirel

Lilith vind ik wel heel leuk! Lekker apart maar toch niet te!

Betekenis zou ik me ook niet aan storen, wie zoekt dat nou op?

Leuk afgekort ook tot Lil, ik zeg doen!!

Kan zowel voor een klein meisje als volwassen vrouw!

• JE

Bij Lilith zie ik een heel schattig meisje met vlechtjes voor me. Ik vind het een leuke naam, ook voor een volwassen vrouw. De betekenis ken ik niet, zou ik moeten opzoeken, dus daar zou ik me niet aan storen.

• Kmv4

Ik vind het echt aan zeer lelijke naam ;) Klinkt gewoon niet lekker en vind 'm ook niet mooi om te zien.

• Maren

Op de een of andere manier vind ik de naam niet lekker lopen. Ik weet niet goed waarom. Ook op papier vind ik het er een beetje vreemd uitzien.

Ik ken de betekenis van Lilith trouwens niet (dat zegt waarschijnlijk vooral iets over mijn bijbelkennis), dus ik heb er geen negatieve associatie bij.

Even opgezocht: de betekenis is “nacht”. Niets mis mee, lijkt me.

Oké, in het verhaal over Adam speelt ze niet zo'n goede rol, maar dat zou mij niet tegenhouden.

• niene

Vind het een hele lelijke naam. Zowel qua uitspraak als betekenis.

• Tes.

Ik vind het persoonlijk echt geen mooie naam. De betekenis werkt ook niet echt mee.

Nee, ik vind dan Lily dan veel mooier en leuker.

• Tuwa

Ik vind ‘m niet zo mooi omdat ik ’m vrij hard vind en omdat ik ‘m niet lekker vind lopen. Betekenis doet me niet veel. Ergens vind ik de naam wel apart en opvallend, lelijk vind ik ’m niet maar wennen moet ik wel :)