Gezinnenspel

• Laika

Ik heb een spel bedacht:

Maak met onderstaande namen gezinnen met goed bij elkaar passende namen (dit zijn de namen van de kinderen, niet van de ouders, die mag je er zelf bij verzinnen als je wilt), de gezinnen hebben ieder minstens vier kinderen (evt. minder als je dat echt mooier vindt). Ook zet je erbij wat voor gezin het is (hip gezin, boerengezin, buitenlands gezin etc.) Je hoeft niet alle namen te gebruiken, je mag zelf weten hoeveel gezinnen je maakt (het is natuurlijk wel knap als je met alle namen gezinnen kunt maken)

JONGENS: Benjamin, Bram, Cas, Dex, Frederik, Hero, Hugo, Jazz, Job, Joris, Julian, Liam, Lucas, Marijn, Mees, Micha, Noah, Olivier, Quinten, Reza, Rijk, Robin, Sami, Sem, Storm, Thomas, Tobias, Valentijn,

MEISJES: Anna, Anna-Sophie, Bente, Cato, Daantje, Elise, Emma, Eva, Feline, Fleur, Frederique, Isa, Jasmijn, Lauren, Lente, Linde, Lotus, Maudi, Merel, Myra, Senna, Sophie, Sterre, Tara, Veerle

Ik hoop dat jullie het snappen!! Anders vraag maar….

• Laika

IK HEB HET ZELF GEPROBEERD EN IK KWAM ER NIET UIT!!! IK HEB HET WAT SIMEPELER GEMAAKT

Maak met onderstaande namen vier gezinnen, met ieder minstens vier kinderen. De namen passen goed bij elkaar. Verder de uitleg blijft hetzelfde, wat voor gezin (rijk/arm, aso/rustig, kamperen/luxe resort etc.)

JONGENS: Benjamin, Bram, Cas, Dex, Frederik, Hugo, Joris, Julian, Liam, Lucas, Mees, Micha, Olivier, Quinten, Rijk, Sem, Storm, Thomas, Tobias, Valentijn

BEIDE: Robin, Marijn(e)

MEISJES: Anna, Anna-Sophie, Bente, Cato, Daantje, Elise, Emma, Eva, Fleur, Frederique, Isa, Jasmijn, Lauren, Lente, Lotus, Maud, Merel, Sophie, Sterre, Tara, Veerle

Ik hoop dat jullie het snappen!! Anders vraag maar….

• Dann

Haha, gelukkig… De eerste was ook wel moelijk om zomaar ff te doen!

Maar goed:

en betekent tweeling!

GEZIN 1:

Anna-Sophie, Frederik, Olivier en Elise, Valentijn

Dit is een zeer rijk gezin, ze wonen in het Gooi, maar de kinderen zijn niet extreem kak, ze snappen heel goed dat het bijzonder is dat ze het zo goed hebben, dat hebben de ouders er wel ingestampt om zo maar te zeggen. Verder gaan ze meestal naar een luxe resort op vakantie, maar ze kamperen ook wel eens.

GEZIN 2:

Eva, Isa en Cas, Sem

No-nonsense gezin. Gewoon, doorsnee gezin, de jongens zitten op voetbal en de meisjes op dansen. Beide ouders werken full-time, maar ze eten elke avond stipt om half 7.

GEZIN3:

Fleur, Bram, Emma, Mees, Lucas, Sophie en Julian

Wat rijker gezin, wonen in een vinexwijk. Ondanks het aantal kinderen waren ze niet echt moeilijk met namen, ze pakten de top 20 erbij en kozen wat uit.

GEZIN 4:

Lente, Lotus, Sterre en Storm

Gezin met creatieve ouders; vader is musicalster en moeder kunstenares. Ook de kinderen hebben talent, vooral de kleine Storm kan erg mooi zingen en de meiden kunnen heel goed dansen. Alle kinderen zitten op musicalles en spelen ook mee in professionele musicals.

• Bloempje16

Gezin 1: chique

Frederique

Olivier

Tobias

Anna-Sophie

Gezin 2: kort maar krachtig

Bram

Job

Sem

Fleur

Isa

Gezin 3: populaire namen

Julian

Lucas

Emma

Sophie

Gezin 4: “ouderwets”

Hugo

Rijk

Cato

Gezin 5: fan van de M

Mees

Marijn

Merel

Maudi

Gezin 6: oosters

Noah

Micha

Reza

Sami

Myra

Gezin 7: natuurnamen

Lente

Jasmijn

Storm

Lotus

Sterre

Linde

Gezin 8: klassiek

Eva

Benjamin

Anna

Gezin 9: Engels

Liam

Dex

Lauren

Gezin 10: stoer

Joris

Bente

Cas

Tara

Gezin 11: tikkeltje ordi/wannabe hip

Hero

Senna

Jazz

Elise

Gezin 12: afgekort

Quinten – Quint

Frederik – Rik

Valentijn – Tijn

Daantje – Daan (meisje)

Feline – Fé

Gezin 13: normale doorsnee namen

Robin

Thomas

Veerle

• Bloempje16

Oeps, was hem aan het maken zonder dat ik zag dat je het simpeler hebt gemaakt.

Nouja ik heb hem zo haha, t was wel moeilijk!

• Laika

Haha, maakt niet uit hoor, ik vind het knap!

• Anoukiej

Om de gezinnen echt te typeren doe ik niet, dat vind ik moeilijk. Ik vind het wel leuk om de namen te verdelen over de gezinnen. Dus daar komt ie:

Gezin 1:

Anna, Linde, Sophie & Jasmijn

Gezin 2:

Bram, Fleur, Sterre & Hugo

Gezin 3:

Bente, Lucas, Merel & Cato

Gezin 4:

Cas, Dex, Job, Sem, Eva & Isa

Gezin 5:

Quinten, Thomas, Veerle & Lauren

Gezin 6:

Valentijn, Anna-Sophie, Frederique & Benjamin

Gezin 7:

Frederik, Julian, Feline, Tobias, Olivier & Elise

Gezin 8:

Noah, Robin, Senna, Marijn, Reza, Micha & Daantje

Gezin 9:

Mees, Rijk, Jazz, ,Hero, Storm & Lotus

Gezin 10:

Sami, Myra, Liam, Maudi

Gezin 11:

Emma, Joris, Lente & Tara

• Lieve!

Sommige gezinnen zijn verschrikkelijk stereotiep, ik wil hier niemand mee benadelen. Ik heb het gewoon bedacht.

Gezin 1:

Zonen: Frederik, Julian, Valentijn

Dochters: Anna-Sophie, Frederique

Dit gezin is chique, ze wonen in een groot huis met een grote tuin en dure spullen. Alle kinderen spelen hockey, de meisjes doen daarnaast nog aan ballet. Ook hebben ze 2 eigen paarden waar ze graag op rijden. Als ze op vakantie gaan is dat naar een luxe resort en doen ze niets, behalve luieren en zwemmen.

Gezin 2:

Zonen: Mees, Storm, Robin

Dochterts: Jasmijn, Fleur, Merel, Sterre, Lotus, Lente

Een groot gezin, en een lekker apart gezin. Vader, moeder en de kinderen zijn zeer kunstzinnig. Papa en mama maken beide kunst, papa is tekenleraar op de middelbare school omdat er geld verdient moet worden en mama is yogalerares. De kinderen mogen veel en vinden het vooral erg leuk om buiten te spelen en vies te worden. Het huis waarin ze wonen is niet groot, maar wel erg kleurrijk en liefdevol. De natuur speelt een belangrijke rol in het gezin, kijk maar naar de namen.

Gezin 3:

Zonen: Tobias, Rijk

Dochters: Daantje, Veerle, Marijn

Een gezin dat ik zo zou kunnen hebben. Liefdevolle ouders waarvan de vader een baan heeft en de moeder huisvrouw is. De kinderen worden vrijgelaten in hun spel en hun keuzes, maar familie staat voorop. In de zomer zijn ze veel op het strand te vinden en gaan ze kamperen met de vouwwagen. Uitstapjes staan vaak op het programma, elk kind kiest om de week waar hij/zij heen wil.

Gezin 4:

Zonen: Bram, Joris, Lucas en Benjamin

Dochters: Emma, Anna, Elise, Sophie, Tara

Eigenlijk is dit gezin recht toe recht aan. Geen uitschieters te vinden, behalve dan hun jongste zoontje Benjamin die 10 jaar jonger is dan de jongste dochter Tara. Ze waren zo blij met hun zoontje dat hij een langere naam kreeg. Verder wonen ze in een rijtjeshuis, werken papa en mama allebei en halen de kinderen goede cijfers op school.

Gezin 5:

Zonen: Olivier, Quinten, Thomas, Hugo

Dochters: Lauren

Als je naar dit gezin vraagt dan krijg je standaard te horen dat ze half chique zijn. De ouders willen graag heel chique zijn en veel geld hebben, maar het is maar half gelukt. De jongens zitten allemaal op voetbal en Lauren doet aan ballet. Geld is wel belangrijk in dit gezin.

Gezin 6:

Zonen: Dex, Liam, Micha

Dochters: Cato, Isa, Bente

De ouders van deze 6 kinderen zijn nog jong. Het eerste kindje kregen ze op hun 18e en de andere kinderen zijn daar vlot na gekomen. De kinderen hebben hippe, vlotte namen en alles in het gezin is hip en vlot. Vooral de kleding van de kleintjes. Er is niet zo veel geld in het gezin, maar de kindjes zijn wel zeer geliefd.

Gezin 7:

Zonen: Sem, Cas

Dochters: Eva, Maud

Dit gezinnetje is burgerlijk. 4 kindjes: waarvan 2 jongetjes en 2 meisjes met namen die zo in de top 50 zijn terug te vinden. Iets wat anders is, is bij dit gezin niet te vinden.

• Tineke

Gezin 1 is sjiek, een beetje kak, het is een rijk gezin, er komt zeer veel geld binnen. De ouders zitten bij allerlei eliteclubjes, de kinderen zitten allemaal op tennis, en hockey.

De kinderen dragen altijd merk kleding, en hebben altijd het nieuwste van het nieuwste. De kinderen heten..Frederik Elise Merel Fleur

Gezin 2 is een leuk jong fris gezin. Beiden ouders werken maar er is altijd 1 van de twee bij de kinderen thuis, er wordt veel met de kinderen gedaan, het is een gezellig thuis, de kinderen hebben ook altijd wel vriendjes en vriendinnetjes mee. De kinderen heten Bram Eva Jasmijn Joris

Gezin 3 komt ook uit de rijkere woonomgeving, wonen in een prachtig vrijstaand huis op stand. Hun ouders zitten binnen dezelfde elite clubjes als gezin 1, de kinderen zitten ook bij elkaar op tennis en hockey, zij heten.Valentijn Frederique Emma Bente

Gezin 4 is een hip gezin, echt van deze tijd. De ouders zijn twee mannen, Een van de vaders is huisman en de ander werkt hard voor het binnenkomende geld.

De kinderen heten Dex Daantje Storm Cato

• Karlijn

Gezin 1

Hockey gezin:

Olivier, Valentijn, Frederik en Hugo

Gezin 2

Sportief gezin:

Tara, Isa, Sem en Dex

Gezin 3

Natuur gezin:

Jasmijn, Storm, Fleur, Mees, Sterre, Lente en Merel

Gezin 4

Lieflijk gezin:

Sophie, Emma, Micha, Robin (j) en Anna

Gezin 5

Doorsnee gezin:

Julian, Thomas, Veerle, Maud, Lucas en Joris

Gezin 6

Alternatief gezin:

Daantje, Rijk, Cato en Cas

Gezin 7

Wij denken zelf dat wij chique zijn gezin: (ik vind de namen net een beetje naar de ordi kant gaan).

Quinten, Frederique, Lauren, Benjamin

Gezin 8

Spontaan en lief gezin:

Tobias, Anna-Sophie, Bente en Elise