Kiezen. Lastig . Twijffel

• I

Voor onze tweede zoontje hebben we thobias als naam gekozen, zie ik net het bericht van siem benjamin dan begin ik weer te twijffelen benjamin klinkt ook zo mooi. Maar was afgevallen omdat we het gevoel hadden dat deze naam voor een grote volwassen kerel wat te kinds is en wat als we nog een derde krijgen …. Thobias is ook super mooi maar ja wat zouden jullie doen? Thanks!

• Karlijn

Ik vind Thobias veel mooier en volgens mij komt hij ook minder voor dan Benjamin.

• Be2You 2013

Aan mij zal je niet veel hebben want ik vind beide namen erg mooi. Ik snap alleen de h niet in Thobias??

• S.

Benjamin hoeft wat mij betreft niet perse voor de laatste. Dat vind ik dus geen argument.

Tobias vind ik leuk. Ik herken het twijfelen op het laatst maar laat je er niet door door de war brengen. Het is een prima keuze! (Alleen zou ikzelf de h weglaten, maar daar heb je vast een goede reden voor)

• JE

Ik zou bij je keuze blijven en gaan voor Thobias (zonder H als Tobias vind ik het nog wat mooier). Is net wat aparter dan Benjamin en dan kun je deze naam bewaren voor een eventuele derde.

• Anoukiej

Gewoon bij Thobias blijven! =)

• Jose1972

Tobias hoor je niet zoveel en vind ik stoerder dan Benjamin. Ik zou wel zonder “h” doen.

• Blue

Thobias is een prima naam, howel ik hem zelf zonder -h- zou schrijven.

Je kunt de naam ook leuk verkorten tot T(h)obi. Verkorten zal waarschijnlijk niet de bedoeling zijn, maar als hij ouder wordt, zullen vrienden dat misschien wel doen.

• Maart

Ik zou je gevoel volgen en voor Benjamin gaan. Stel je krijgt geen derde meer of het is een meisje? En ik vind Bejamin echt een hele mooie naam waar je ook als volwassen vent prima mee voor de dag kunt komen. Desnoods tegen die tijd met roepnaam Ben. Bovendien ken ik meerdere gezinnen waar Benjamin niet het jongste kind is dus daar zou ik me ook niet door laten tegenhouden. Er zijn immers ook Bruno's met blond haar en Puck's van 1.90m.

Doen wat je hart je ingeeft.

• Avalon

Benjamin erg mooi, Tobias ook.

met de extra -h vind ik het persoonlijk niet mooi en erg lastig voor je zoon. De rest van je leven steeds moeten zeggen “tobias met een h”…