Wat is dé naam voor ons zoontje

• Anne

Hallo,

Enige tijd geleden plaatste ik hier al een bericht met de vraag of jullie (aanvullende) suggesties hadden op ons namenlijstje. Nog steeds is de kogel niet door de kerk, maar we komen wel steeds dichterbij ;-)

We krijgen nu een zoontje na Madelief, Suze (en Sterre*). Vooral bij de eerste twee namen zoeken we een passende jongensnaam. Maar wat voor ons het belangrijkst is, is dat het een eigen stoere naam is. Zijn achternaam begint met ‘van…’'

Onze top vijf is nu als volgt, waarbij ik de ‘twijfels’ of het dé naam voor ons is, erachter heb gezet. Wat vinden jullie de meest sprekende / leuk naam en vooral eigen naam of hebben jullie toch nog totaal andere tips. Ben erg benieuwd.

Jip: is deze naam nog wel passend bij een stoere / grote vent.

Joris: beetje standaard misschien en wat ‘kak’/ stijf.

Rein/ Reinder: eerste is een vernoeming naar overleden oom, tweede is een vernoeming naar mijn opa

Pim: klank is wellicht wat hard, wel leuk voor een volwassen man?

Bastiaan: een jaren '80 naam en misschien wat stijf?

• Maart

Jip: inderdaad leuk voor een klein jochie, maar ik vind het een te onvolwassen naam om daadwerkelijk te kiezen.

Joris: erg leuk! Je hoort 'm niet zo vaak, maar toch kent iedereen de naam. Zeker niet stijf.

Rein / Reinder: Beetje boerse namen vind ik dit, er zijn imo veel vlottere namen

Pim: leuk, maar voor mij minder leuk dan Joris. Is wel een minder ‘veilige’ keus dus wat minder standaard

Bastiaan: wel leuk, maar wat mij betreft wel het meest ‘kak’ uit dit rijtje. Ik hou daar wel van, maar het moet je smaak zijn

Uit jouw rijtje zou mijn keus absoluut Joris zijn: stoer, vrolijk en een naam waar je als volwassen vent ook nog mee voor de dag kunt komen.

Als variant op Bastiaan is misschien Basten, Bastijn of Sebas nog een optie?

• Jorsum

De leukste naam uit je rijtje vind ik Rein.

Lekker retro, maar super stoer!

Wat vind je van:

Jack

Joop / Jaap

Teun / Toon

Jan

Flynn

Ferron

Kick

Otis

In mijn ogen zijn dit allemaal stoere namen!

• Be2You 2013

Ik vind Joris de leukste. Een vlotte en stoere naam. Ik zie er een leuk en beetje ontdeugend jongentje bij!! Ken iemand die zo heet en is best een leuke jongen (jaar of 14). Verder vind ik Bastiaan wel leuk maar zou denk ik zelf voor Sebastiaan gaan.

• Millie

Noud

Ties

Daan

• -Emmy-

Jip, super leuk! :) Ook voor een volwassen man! :)

Joris ook heel leuk, maar inderdaad wat standaard.

Reinder vind ik leuk als tweede naam, Rein op zich wel oke.

Pim vind ik zacht, niet hard, maar ook een beetje knullig.

Bastiaan te kak..

Andere ideetjes:

Abel

Bastian

Bendt / Bent

Bernt

Bjarne

Bjorn

Erik

Esben

Floris

Jannick

Jari

Jarne

Jarno

Jelle

Jelte

Jesper

Jonas

Jonathan

Joren

Jori / Yori

Jorn

Kai / Kaj

Kjeld

Kjell

Koen

Lars

Laurits / Lauritz

Loek

Mads

Melle

Niels

Niko

Nilo

Olaf / Olav

Oscar / Oskar

Sam

Sjors

Sten

Stian

Sverre

Tarik

Teun

Tibbe

Timo

Tobias

Torben

Tore / Thore

Ture / Thure

Victor / Viktor

Viggo

Waldemar

• Puck!

Madelief, Suze en Reinder (afkorting Rein) vind ik echt de beste combi uit jouw rijtje! Reinder is een naam die je niet veel hoort en Rein is een stoere, leuke, niet veel voorkomende afkorting.

Andere opties die je wellicht leuk vindt:

Madelief, Suze & Pepijn

Madelief, Suze & Roman

Madelief, Suze & Florijn

Madelief, Suze & Boaz

Madelief, Suze & Wessel

Madelief, Suze & Valentijn (LEUK!!!!! afkorting Tijn/Tijntje!)

Let me know! :) Succes! X

• Ela

Eens met Puck: Madelief, Suze en Reinder vind ik een supercombi. Reinder hoor je niet vaak, is echt een stoere naam en past goed bij de andere namen.

• Charlou

Uit jullie rijtje springt Joris er duidelijk uit voor mij! Zeker geen “kaknaam”!! Juist vrolijk en stoer.

Vind ik bij de namen van jullie kids ook erg mooi staan!

Het is een naam die iedereen eigenlijk wel kent, dus iedereen ook goed schrijft, maar toch hoor je de naam niet zo veel meer. Dus juist wel leuk vind ik!

Reinder en Bastiaan vind ik zelf meer in de categorie “kaknamen” vallen, bij Suze vind ik die ook niet passen.

Jip en Pim vind ik zelf niet stoer genoeg, beetje kindernamen, niet echt voor een volwassen man.

Dus uit dit rijtje gewoon Joris! Wat vind je anders nog van Boaz? Vind ik ook stoer.

*Ik zie net dat Tijn ook nog is genoemd, vind ik ook erg leuk bij de namen van de andere kinderen!*

• Lieve!

Reinder, met als eventuele afkorting Rein!

Absoluut. Prachtige naam en een fantastische combinatie met de andere kindjes.

Ik kende de naam Reinder zelf nog niet, maar ik vind het echt een fantastische naam.

Stoer, apart en toch niet al te apart.

De andere namen vind ik allemaal niet zo.

Jip wel leuk, maar niet voor een volwassene.