Eala

• Phlox

Ierse naam betekent Zwaan. Uit te spreken als Ellah. Wat vinden jullie ervan?

En van de volgende opties om te verwijzen naar Thomas (niet echt vernoemen dus):

Voor een jongen:

Didymus/Didymos (betekent tweeling in het grieks, Thomas is tweeling in het Aramees, en was de bijnaam van Thomas de apostel)

Aquino (vanwege de bekende Thomas van Aquino)

Voor een meisje:

Didy (van Didymus)

Tamsin (Engelse verkleining van Thomasina)

• Millie

Uit te spreken als Ellah heel erg mooi, maar volgens mij weten maar weinigen hoe je deze naam moet uitspreken. Zal dus voor veel verwarring zorgen, denk ik.

• Lizzy27

Als ik de naam Eala zie staan denk ik spontaan aan de uitspraak Ee-la. Ik denk dat er maar weinigen weten dat je de naam als E-la moet uitspreken. Als je dan toch E-lla qua klank wilt zou ik gaan voor Ella(h).

De jongensnamen spreken mij niet aan, en persoonlijk leg ik ook de link niet naar Thomas.

• Phebe

Ella mooie naam maar ik vind Eala een rare schrijfwijze.

Zal zelf voor Ella kiezen.

De andere namen vind ik erg raar en zie ook de verwijzing niet.

• Kaat

Ook ik zou voor spelling Ella kiezen als de uitspraak van Eala Ella is. Veel logischer voor hier, ik zie Eala al haar hele leven toelichten: “Ik heet Ella, maar je schrijft Eala want het is een Ierse naam”.

De verwijzingen naar Thomas gaan voor mij te ver.

• anoniem

Echt heel raar en lelijk , kan uit die namen totaal niet Thomas halen. Snap ook niet dat je dat zou willen.

En Eala als Ella?, schrijf dan gewoon Ella, want ik denk dat veel mensen het echt uitspreken als Eeaala of misschien zelfs ieela.

• Elisa81

Rare namen. Schrijf dan idd gewoon Ella.

• Lorelei

Eala > ik vind het heel mooi staan, maar geen handige naam in NL (geldt voor veel ierse namen, jammer genoeg)

En hoe zou je willen verwijzen naar Thomas? In de eerste of de tweede naam? Als eerste naam vind ik alleen Tamsin geschikt. Stoere naam voor een meisje.

• Ela

Ook ik vind Eala een te ingewikkelde schrijfwijze. Verder qua betekenis en klank wel heel mooi, maar ik zou dan inderdaad voor Ellah gaan. Tenzij je in Ierland woont natuurlijk.

Tamsin vind ik erg leuk! Lief en stoer voor een meisje. De andere vernoemingen vind ik niet zo mooi en ook wat vergezocht.

• Phlox

Het is sowieso een gedachten-experiment zeg maar, er is niet een directe aanleiding voor, en ik zou dan niet in de eerste naam vernoemen, maar als tweede of derde naam. Het is inderdaad vergezocht, maar dat vind ik zelf niet erg. Interessant om jullie reacties te lezen, had het wel een beetje verwacht dat velen het maar “rare” namen vinden.

Tamsin vind ik ook heel leuk, Ela en Lorelei.