voor onbekende naam..en voor jullie?

• Mimona

Ik zag zojuist op Zeevannamen.nl de jongensnaam FIJAN voorbij komen.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik van deze naam moet vinden. Doet me misschien denken aan EVIAN (bronwater).

Hebben jullie wel eens van deze naam gehoord? Wat zou het betekenen?

• -Emmy-

Tja, is de uitspraak Fie-jan of Fij-jan?

Doet me ook een beetje aan Evian denken (als het uitgesproken wordt als fie-jan dan, wat ik wel hoop, want als fij-jan klinkt 't wel heel erg als vijand..)

Heb de naam ook nooit eerder gehoord, volgens mij heeft iemand 'm zelf geknutseld..

• Elisa81

Klinkt niet verkeerd. Ik spreek hem uit als Fie-jan.

• Millie

Ik spreek hem uit als Fij-jan. Doet me ook denken aan vijand, dus erg mooi vind ik hem niet.

• Be2You 2013

doet mij ook denken aan vijand…niet mooi dus!

• Lorelei

Ik vind het wel stoer staan. Ik spreek het uit als Fie-jan. Hij doet me een beetje sciencefiction-achtig aan. Misschien door die ene film waarin Vin Diesel een Furian speelt. Furian is dan wel geen naam, maar het geeft me hetzelfde gevoel: vurig, heetgebakerd.

Hij heeft ook wel iets weg van een andere heetgebakerde naam, die een mongoolse oorsprong heeft: Fyron. Die heeft als betekenis “moordenaar” volgens http://www.anamezing.com/namedetail-FYRON_19123.html

Fijan, op papier ziet hij er heel stoer uit.

Maar als ik het aan de pest-test onderwerp … dan lijkt het toch teveel op een afkorting van Fianne.

• Peggy

Ja hoor, zelf in elkaar geknutseld! Nee dat niet, maar wel inderdaad de eersten die deze naam als voornaam gebruiken. We zagen het ergens staan en vonden het mooi voor een jongensnaam. We spreken het uit als Fij-an en hij is niet bepaald vijandig. Heerlijk kind met een stoere unieke naam.