Maren

• Lizzy27

Ik vind het een leuke naam, ietsje leuker dan Maren zelfs.

Heb je heel veel contact met die vriendin? Hoe denkt zij erover dat je eventueel een naam kiest die voor 99% gelijk is aan de naam van haar dochtertje?

Maar je moet natuurlijk wel jullie gevoel volgen. Als dit DE naam is, dan moet je er voor gaan. Maar ik zou het wel es vermelden aan die vriendin, zodat het geen verrassing is voor haar.

• Mireille

Dank jullie voor de reacties.

Ik denk dat ik inderdaad het maar bespreekbaar ga maken. Dat lijkt me wel het beste.

De optie Lauren vind ik ook mooi maar zit nog even met MAREN in mn hoofd. Ik ga hem zeker opschrijven.

Zal ik jullie laten weten hoe mijn vriendin heeft gereageerd??

Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk…

Groetjes

• Judith

Over 2 jaar verhuist die goede vriendin naar de andere kant van het land en zien jullie elkaar nooit meer.

En jij hebt er nog lang spijt van dat je je favoriete naam voor haar hebt opgegeven.

Ik zou een ander niet laten bepalen welke naam ik aan mijn kind mag geven. Maar jij bent mij natuurlijk niet. Stel je de situatie andersom voor en bedenk wat in dat geval jouw standpunt zou zijn.

Zelf ben ik geen fan van de naam Maren. Vind de klank niet mooi en doet mij teveel denken aan maar eh…..

• hj82

Maren vind ik niet zo mooi. Mare doet me erg aan Maaarrruh denken. Marin daarentegen vind ik wel heel erg leuk!

• Yvon

Ik denk dat jouw vriendin denkt dat ze niet het recht heeft om spontaan of eerlijk te reageren…ze zal schrikken en redelijk willen zijn en zeggen dat het niets uitmaakt, dat ze zich vereerd voelt etc. Hopelijk verandert de vriendschap niet hierdoor….

Een kennis kreeg 4 maanden na mij een dochter met ‘mijn’ naam. De naam was toen uniek en kwam zelden voor. Iemand anders had haar naam gebruikt en toen heeft ze, zonder te bellen oid, de naam gegeven.

Ze zijn elkaar altijd tegen gekomen (zwemles, peuterspeelzaal, atletiek etc). Ik vond het niet leuk en eigenlijk nog steeds niet.8-)

Als je deze naam al had, voor de komst van Mare, is dat wel een sterk argument. Zelf zou ik er Marin van maken; de uitspraak van die naam is anders maar wel duidelijk. Echter Maren en Marin zijn voor mij echt Karen en Karin maar dan met een M als beginletter.

• Lorelei

Mara en Marin vind ik nog steeds teveel lijken op Mare…

• Lorelei

Ik vind Lauren ook het mooiste alternatief. Carmen en Kirsten ook nog wel leuk, maar dat zijn toch namen waar je een ander gevoel bij krijgt.

Je kunt nou eenmaal niet voorspellen wat er in de toekomst gebeurd, dus ik zou serieus naar iets anders blijven zoeken. En ik ben idd wel benieuwd wat die vriendin vindt.

• Jorsum

Leuk, leuk, leuk!

Maren erg leuk, Marin ook erg leuk (weet nooit zo goed welke ik nu leuker vind)

Lauren ook erg leuk…

Hmmm Aan mij heb je dus niet veel!

Wat Mare betreft… Gewoon doen! Ik ken 2 nichtjes, Maud en Maudy.

Waarom niet, als jij je er goed bij voelt, zou je bij je vriendin nog kunnen polssen (“Goh, wij hebben een naam in gedachten die wel flink veel op Mare lijkt, vind je dat een probleem?”) Ik denk het niet, want ik zou het zien als een compliment als een vriendin van mij de naam voor mijn kind zo leuk zou vinden dat haar kind bijna dezelfde naam krijgt….

Jorsum

• Johanna

Wat vindt je van Maureen?

• Suze

Bij mij zit er toch wel duidelijk verschil in uitspraak tussen Mare (maaru) en Maren (maaren, duidelijke e-klank).

Ik zou wel je vriendin polsen.

In mijn vriendengroep een vergelijkbaar verhaal: S. heeft een dochtertje met de naam T.ara en 2 maanden later kreeg D. een dochtertje die ze L.ara noemt. Op zich niet zo'n

probleem, ware het niet dat een derde vriendin ook zwanger was en Sara als favo naam had. Heeft ze wel even in de groep gegooid.