Eerste letter voornaam hetzelfde als 1e letter achternaam?

• Phlox

Graag jullie mening:

Juno is al een hele tijd een favoriete naam voor mij, maar de achternaam die daarbij zou komen begint ook met een J en er zit een O in, zeg maar Juno de Jonge.

Eigenlijk vind ik dat niet zo mooi staan, het doet me zelfs twijfelen aan Juno, terwijl als er een andere achternaam bij zou komen het nog steeds mijn ultieme favoriet zou zijn. Zucht…

Hebben jullie dat ook misschien? Of vinden jullie dat geen probleem?

• Noortje

Mijn zus heet Anke, onze achternaam heeft zowel een A als een e erin. Ik vind dat helemaal niet gek of storend klinken, maar misschien ook wel omdat ik dat gewend ben.

Ik zou me er iig niet door tegen laten hoduen…

• Karlijn

Ik zou me daar ook niet door laten tegenhouden. Volgens mij kan het goed hoor.

• blond1981

Ik ook niet. Ik vind dat voorbeeld wat er staat ook helemaal niet gek klinken hoor.

Succes met je keuze

• Lorelei

Ik vind het pas storend als de laatste letter van de voornaam hetzelfde is als de eerste van de achternaam. Want dan “botst” dat steeds zo. Vooral als het om een medeklinker gaat. Maar als de eerste letter van de voor- en achternaam hetzelfde zijn, stoort dat mij niet.

Jij zult de naam vaak moeten gebruiken. Dus als het jou stoort, zou ik het niet doen.

• = Blue =

Ik vind het geen probleem

• Moa

Gewoon doen, zo lang het niet klinkt als Jan Jansen ofzo.

• sas mv 3

hebben wij ook bij onze zoon en dochter.

Klinkt wel lekker vlot vind ik

• Elis

Geen probleem vind ik.

• Tineke mv JHBS

Onze jongste haar voornaam begint met een B en haar achternaam ook, vind het wel lekker eigenwijs bij haar klinken